Forbrukerrådet: – Håper ikke internett blir en eneste stor betalingsmur Fagdirektøren i Forbrukerrådet er tydelig på hva han mener om Metas nye betalingsløsning.
Dette sier mediebyråene om Meta-betaling Carl-Adam Sjölander i OMD sier at de har mistenkt endringen en stund.
Dette sier advokaten om Metas annonse-grep Vebjørn Søndersrød tviler på at nordmenn er villige til å betale for en mer GDPR-vennlig utgave av Facebook.
Meta-betalingen er innført: Dette sier annonsørene Norske annonsører reagerer ulikt på Metas nye betalingsløsning.
Schibsted og Polaris Media utvider annonse-samarbeid Schibsted utvider sin tilstedeværelse på det norske annonsemarkedet.
Medienes største problem er ikke Meta og Google, det er arroganse «Responsen fra Schibsted og Amedia på min kritikk av annonseproduktene de tilbyr norske annonsører forteller alt om hvorfor norske medier sliter», skriver Ståle Lindblad.
Full strid om annonse-løsninger: – Blir oppgitt Schibsted og Amedia er enige i at de fremdeles har ting å jobbe med. Likevel mener de at mulighetene for å annonsere hos norske medier bør være svært attraktive.
Fyrer løs mot norske medier: – Prosessen for å kjøpe annonser er den samme som for 40 år siden Tirsdag gjestet Ståle Lindblad Dagsnytt 18, og var ikke nådig med løsningene for annonsering hos norske aviser.
Ny satsing skal lokke annonsører tilbake til X X, tidligere kjent som Twitter, introduserer nye funksjoner for å tiltrekke annonsører tilbake.
Ny funksjon lar merkevarer vise annonser i TikTok-søk TikTok lanserer Search Ads Toggle i Norge – en ny måte som lar annonsører plassere annonsene sine på TikToks søkeresultatside.
Abonnement-løsning på Meta: Dette kan det bety for annonsørene Meta har luftet forslaget om å innføre en abonnementsavgift på sine plattformer. Hvordan vil det påvirke annonsører?
ANFO-sjefen om gigantavtalen: – Fornuftig Jan Morten Drange tror avtalen mellom Schibsted og Amedia vil være bra for papir-annonsører.
Slik lyktes MYYK med sine kampanjer Simpleness fortalte om de 10 suksesskriteriene som gjorde at MYYK lyktes.
Dropper Meta-annonsering: – Vi vil være på riktig side av både jussen og etikken Flere store norske annonsører velger bort plattformen.
Annonser i Vipps: – Har fått tilbakemeldinger fra brukere som ikke setter pris på reklame Vipps har tatt i bruk annonsering i appen for å øke inntektene.
– Ikke lag løsninger for meg som annonsør. Lag de heller sammen med meg Marketingmanager i SPAR, Martin Munthe-Kaas, sparte ikke på kruttet da han snakket foran mediebransjen.
Stopper all annonsering hos Meta i Kirkevalget for å følge norsk lov Med en valgkamp som er i innspurten har Åpen folkekirke nå bestemt at de stopper all annonsering knyttet til Kirkevalget hos Meta.
– Enten bør loven endres, eller så bør den opphøre Christian Schjelderup i Pressure mener forbudet mot politisk reklame ikke gir mening i 2023.