Om reklamene på San Siro: – Husker ikke en eneste en av annonsørene Flere norske annonsører var synlige på skjermen under Norges storkamp mot Italia. Men er det mulig å måle effekten av denne reklamen?
Tine og Olympiatoppen fikk smekk på fingrene av Forbrukertilsynet Tine og Olympiatoppen har begge fått brev fra Forbrukertilsynet etter en reklame i sosiale medier.
Her er vinnerne på Gullskjermen 2025 Vinnerne får synlighet på TV til en verdi av 1,5 millioner kroner.
Storcash med nytt kommunikasjonskonsept: – Heier på kundene I samarbeid med Spoon lanserer de nå et kommunikasjonskonsept som skal bygge rollen som proffenes matmarked, hvor kundene håndplukker sine råvarer.
Mediene bommer på én spesiell annonse-målgruppe: – Det er riktig analyse Schibsted og Amedia erkjenner at de kommer til kort i kampen om annonsekronene. Neste år kan Meta, Snap, Google og TikTok håve inn 14,5 milliarder kroner fra norske annonsører.
Annonsører om monstersummen: – Gir grunnlag for bekymring En ny prognose viser at norske annonsører kommer til å støtte Meta, TikTok, Google og Snap med 14,5 milliarder kroner i 2026. Annonsørene er delt i synet på det gigantiske tallet.
Regnet seg fram til nytt sjokktall: – Det vanskeligste er å tørre å si noe Jarle Thalberg i WPP Media spår at de store globale aktørene totalt vil motta 14,5 milliarder kroner i reklameinntekter i neste år.
Dette mediet har annonsene som fester seg: – En undervurdert kanal En ny undersøkelse viser at det er stor forskjell på hvordan folk husker en annonse, basert på hvilken kanal de får den servert i.
Norske merkevarer deler seg i Meta-spørsmålet Nettrafikken stuper, salget faller – men Northern Playground nekter å gi annonsekroner til Mark Zuckerberg. Power holder fast ved Meta, mens Vipps flytter annonsekronene hjem.
Northern Playground kutter Meta-annonser: – Farvel Mark Zuckerberg Det norske klesmerket har satt alle Meta-annonser på pause. Etter fem dager ser de et dramatisk fall i både trafikk og salg, men mener det er et nødvendig eksperiment.
– Denne holdningen møtte vi oftere tidligere Lotteritilsynet tilbakeviser at lisenser i EU- eller andre EØS-land gir spillselskaper lov til å reklamere i Norge.
Metas forbud mot politisk reklame kan skape økt polarisering «Meta følger etter Google, og forbyr nå politisk reklame i EU. Det kan være en seier for personvernet, men kan også føre med seg en demokratisk blindsone», skriver Christian A. Schjelderup og Ina Rosenberg Stavrum.
Flere nettaviser reklamerte for ulovlig pengespill: – Svært alvorlig Lotteri- og stiftelsestilsynet har sendt ut beskjed til en rekke norske aviser og bedt dem om å fjerne annonser for ulike spillselskaper.
Ut mot Finn etter syden-annonse: – Generisk kommunikasjon Magnus Joki Arild beskriver sommeren i Tromsø og Nord-Norge ellers som fantastisk, og mener Finns forsøk på å få folk til å bestille sydentur slår feil.
Nå får du varsler om annonser på Facebook: – «Sniker seg inn» i det private Meta finner stadig nye måter å servere reklame på. Nå dukker det også opp i varsel-seksjonen.
Optimisme foran andre nisje-etappe 2025 «Starten på året var tøffere enn hva vi forventet i markedet for nisjer og fagmedier, men våren har vist mange positive tegn. Vi tror derfor på en sterkere del 2 av 2025. Det tyder nemlig de fleste signaler på.», skriver Tor Arne Sandholt.
Slik halverte dei Google-budsjettet til TV 2 – men auka salet med 150 prosent – Det er heilt håplaust å jobba med sport i organisk søk.