Kobler øker prisene: – Alt vi har av kostnader flyr i været Annonse-leverandøren ser seg nødt til å ta mer betalt.
Print er ikke dødt, men drepen for mange «Norske aviser sine annonse- og reklameinntekter er på et historisk lavt nivå. Situasjonen er prekær, men kan annonsørene holdes ansvarlig for utviklingen?», spør Thomas Johansen.
Carat-sjefen toner ned annonse-krisen: – Avisene skiller seg ikke ut Stian Jansen sier at de fremdeles ser på norske aviser som svært viktige annonse-kanaler.
Bekymret for annonse-tallene: – På tide at annonsørene backer opp ordene sine Norske aviser taper annonse-kampen mot globale aktører. Dette sier mediene selv om utviklingen.
ANFO-sjefen om nedslående rapport: – Ganske skuffet Jan Morten Drange synes det er synd at store internasjonale selskaper soper inn annonsekronene foran øynene til redaktørstyre aviser.
– Det er utfordrende om publikum ikke opplever det som all right å sitte og se reklamen Sjefen for Capa Kinoreklame innrømmer de har utfordringer med folk som kommer seint for å slippe reklamen. Men de jobber med tiltak for å få fulle saler.
Annonsestunt tar over værmeldingen i Bergens Tidende For første gang må været i Bergens Tidende vike plass for en annonsør. Treningskjeden MOVA står bak stuntet i samarbeid med BTs markedsavdeling.
Startup-bedriften skal hente seks millioner fra investorer: – Det er seigt AI-verktøyet Wepost er utviklet av studenter ved NTNU. Nå tar de sats, og jobber for å samle inn penger fra eksterne aktører.
Annonsering i podkast: Dette grepet kan holde på lytterne Cornelia Bull er overbevist om at podkast egner seg svært godt for annonsering. Men da må flere ting gjøres riktig.
Inzpire.me teamer opp med Snapchat Vil gjøre det enklere for annonsører å samarbeide med Snapchat-profiler i Norden.
Advokatfirma med reklamestunt: – Det var en frekkis Advokatfirmaet Økland rettet et stikk mot bransjekollegaene i Schjødt gjennom en annonse i Dagens Næringsliv.
TikTok i Norge: Dette kan det bety for annonsørene TikTok skal komme nærmere og bli mer tilgjengelig for norske annonsører. Hva kan det bety?
Feirer 20 år med Facebook: – Har snudd om på bransjen Hvordan har byråene tilpasset tilnærmingen til Facebook gjennom årene?
Google sier opp flere hundre annonseselgere Tek-giganten skal erstatte annonseselgere med kunstig intelligens.