– Prisene er symptomet. Byråmodellen er problemet Prisdebatten etter Bufdir-anbudet har blåst liv i en større diskusjon: Er det byråmodellen det er noe galt med – eller må bransjen bare bli flinkere til å vise hva de faktisk leverer? Tre byråledere svarer – og én ting er de enige om: Det må tenkes nytt.
Storcash med nytt kommunikasjonskonsept: – Heier på kundene I samarbeid med Spoon lanserer de nå et kommunikasjonskonsept som skal bygge rollen som proffenes matmarked, hvor kundene håndplukker sine råvarer.
En bransje som driver med selvskading «Det er bare vi selv som kan gjøre noe med prisdumpingen. Jeg heier på Trigger som gjør det, og lover å gjøre det samme», skriver Marte Ramborg.
Trigger vant millionkamp om Osloskolen Det var sju byråer i kampen, men Trigger gikk til topps og sikret seg kontrakten verdt opptil 20 millioner kroner.
Spoon-profil sett av 23 millioner: – Tenk om dette var en reklame Ellinor Stenhammer la ut en morsom video med to australske venner og en norsk ostehøvel. Nå har klippet fått over 23 millioner visninger, og gir samtidig en viktig lærepenge til merkevarer på TikTok.
Lederskifte i Spoon: – Du må være fullt påskrudd, ellers skal du ikke ha den jobben Etter tøffe år med brann, nedbemanninger og milliontap velger Spoon-sjef Siv Tonje Solfjeld å takke for seg. – Man skylder organisasjonen å være motivert, sier hun.
Spoon-sjefen slutter: – Tror byrået trenger en leder med nye verktøy Etter åtte år i Spoon, de fire siste som leder for den norske virksomheten, takker Siv Tonje Solfjeld for seg.
Ellinor skal endelig feire påske i Norge igjen: – Solo, peis og kryssord – perfekt! Etter fire år i utlandet blir det påske på norsk vis for Spoon-profilen.
Cobrief vil revolusjonere anbud – vokser uten å hente penger – Nå har vi de aller fleste byråene på kundelisten.
Delte meninger om lønnsforskjellene Øystein Thoresen og Siv Tonje Solfjeld påpeker begge at kommunikasjonsfolk i det offentlige ikke tjener så mye mindre enn de som jobber i det private. Hvor overraskende dette er, er de ikke helt enige om.
Fikk flere jobbtilbud: – Videoen tok av mer enn jeg hadde trodd Etter en kreativ jobbsøkerreise har Ellinor Stenhammer landet drømmejobben hos Spoon. En video på LinkedIn ble publisert for å skille seg ut – og det fungerte.
Marte Ramborg blir ny COO i PPP-nettverket Blir COO i internasjonalt nettverk og fortsetter som toppsjef i Spoon Group.
Eline Dalland er ny kommunikasjonsdirektør på Ahus Hun tiltrer i sin nye stilling innen 1. mars 2025.
– Stadig flere er skeptiske til å legge alle eggene sine i Meta-kurven Disse trendene bør man følge med på innen innholdsmarkedsføring akkurat nå, ifølge byråene.
Bransjen er i krise og kontorene deres brant opp – slik gikk det med Spoon i fjor – Vi klarte ikke å levere på budsjett.
Steen & Strøm henter byråkrefter hos Trickle Steen & Strøm har inngått samarbeid med performance-byrået Trickle for å styrke sin digitale tilstedeværelse.