Oculos lanserer ny plattform Det norske teknologiselskapet er det første i Norden som utvikler en fullskala og fleksibel lojalitetsplattform med fokus på datasikkerhet.
Informasjon fra flere hundre millioner LinkedIn-kontoer er lekket på nettet Nå er det på tide å bytte passord. Flere milliarder personopplysninger fra flere kjente tjenester er lekket på nettet.
Mener de ser en økende trend med «pay or okay»-løsninger i sosiale medier Tobias Judin og Datatilsynet frykter at det å måtte betale for sitt eget personvern skal bli den nye normalen. Nå ber de Det europeiske personvernrådet (EDPB) om å ta tydelig stilling.
Ønsker å utfordre Meta Metas forsøk på å omgå norske retningslinjer og lovverk har motivert brukerne til å utforske alternative plattformer.
Nå skal Facebook og Instagram ta betalt for å ikke spore deg Kritisert ordning blir en realitet allerede fra 1. november.
Full strid om annonse-løsninger: – Blir oppgitt Schibsted og Amedia er enige i at de fremdeles har ting å jobbe med. Likevel mener de at mulighetene for å annonsere hos norske medier bør være svært attraktive.
Follobanen: Da Bane NORs kommunikasjon gikk av sporet Det gikk ikke på skinner da Follobanen skulle åpne – det følte kommunikasjonsavdelingen i Bane NOR både på kropp og sjel.
Google inviterer til vårrengjøring Google tilbyr personvern-sjekk: – På fem minutter får man kontroll og oversikt over egne digitale fotspor.
ANFO er, kanskje mer enn de fleste, opptatt av personvern «Vi er på saken! Og vi sier som vi noen ganger har sagt før; Hadde det vært enkelt hadde vi jo bare gjort det med en gang.», skriver Jan Morten Drange i ANFO.
Det blir ikke noe vårrengjøring av dette «Alt ansvaret for å finne en løsning ligger ikke på norske annonsører, eller ANFO alene. Man kan allikevel ikke dytte bort det ansvaret man har», skriver Haakon Rølmann.
«Noe mer enn det vil være praktisk ganske umulig» «Å ivareta personvernet er en god sak. Vi i ANFO er opptatt av mye annet også. Dessverre klarer vi ikke å få inn alt som er viktig i en slik konkurranse».
På tide å feie for egen dør «Vi kan ikke vente på at de store tech-gigantene tar ansvar for personvernet. Norsk reklamebransje må gå i seg selv og sette personvernet på agendaen», skriver Tomas Torgersen.
Medietilsynet støtter forbud mot målrettet markedsføring mot unge – Vi mener imidlertid det er uhensiktsmessig å forby målrettet markedsføring mot alle.
TikTok lover å følge EU-regler TikTok opplyser at de har styrket avdelingen som jobber med at selskapet følger forskrifter og regler.
Stortinget kommer med Tiktok-advarsel Stortingets administrasjon oppfordrer på intranettet stortingsrepresentanter og ansatte til varsomhet ved bruk av apper på mobiltelefonen.
EU ber Tiktok respektere personvernlover EU advarte nettgiganten Tiktok om å respektere EUs personvernlover da sjefen for videodelingsappen møtte EU-kommisjonen i Brussel tirsdag.
Datatilsynet: – Det er en utfordring at selskapet som eier TikTok er kinesisk Mens Datatilsynet mener TikTok kan medføre omfattende behandling av personopplysninger, sier Trickle-sjef Helene Kvernaas det ikke er grunn til redsel dersom man er komfortabel med å bruke andre sosiale medier.