Bruk av dyr og babyer i reklame har historisk vært en oppskrift på høy liking. Nå kan Coop Prix krysse av på begge.

Coop Prix og ANTI utvider dovendyr-familien

– En ode til alle småbarnsforeldre, sier markedssjefen.

Publisert

Coop Prix utvider sin populære dovendyr-univers og introduserer nå et nytt medlem i familien: Dovendyr Jr. I sin nyeste reklamekampanje har maskoten blitt småbarnsforelder – og hverdagen er plutselig både søtere og mer kaotisk.

– Hverdagen er stressende for de fleste, men de største hverdagsheltene av dem alle er småbarnsforeldre. Vi ønsket å gi dem et velfortjent klapp på skulderen og vise fram Coop Prix som en hjelpende hånd når tiden er knapp, sier Maria Skundberg, leder for salg og marked i Coop Prix, i en pressemelding. 

Det er ANTI som står bak konsept og idé, og kampanjen er en videreføring av et reklameunivers som har vært med Coop Prix i over fem år.

– Helt siden vi introduserte dovendyret har det ligget i kortene at det en dag skulle komme en liten en. Men som dovendyret selv ville sagt: Alt til sin tid, sier det kreative teamet i ANTI, Elise Apall Bjørgsvik og Bjørn Solli.

Strategisk rådgiver i ANTI, Tobias Lien, mener mange småbarnsforeldre vil kjenne seg igjen:

– Barn er eventyrlystne og uforutsigbare, og kan noen ganger minne om treige dovendyr. Når alt tar litt lengre tid, er det i hvert fall fint at handleturen er fort gjort.

Ifølge Skundberg har dovendyret blitt godt mottatt, både i reklame og ute i butikk.

– En dovendyrbaby er et kjærkomment nytt medlem av Coop Prix-familien. I tillegg til å ha vært en suksess i ekstern kommunikasjon, opplever butikkene stor etterspørsel og engasjement fra kunder som vil møte dovendyret – og nå også Dovendyr Jr., sier hun. 

Kampanjen vises nå på TV, kino, online video, print og i sosiale medier. Filmene er produsert av Einar Film med Stian Johansen på regi. Swiss har stått for animasjon, og Shortcut har hatt postproduksjon.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS