I sommer blir Sofus Greni en gift mann.
I sommer blir Sofus Greni en gift mann.

SOMMERPRATEN:

Sofus stikker til Roma for å gifte seg: – Gleder meg stort

Sofus Greni forteller blant annet om hvordan debutromanen ble til, og favorittkampanjen hans for 2023.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Sofus Greni, kommunikasjonsrådgiver i Apeland, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Jeg pakker ned smokingen og reiser til Roma for å gifte meg. Så nå gleder meg stort til å være noen dager på en rustikk gård utenfor byen med familie, gode venner og ikke minst – min kommende hustru! 

– Hva er ditt beste sommerminne?

– En sommer fikk jeg et innfall om at jeg skulle skrive en roman. Det endte med at jeg reiste fem uker til Nord-Norge for å sitte og skrive i et lite hus ved havet. Det var en fantastisk opplevelse! Til slutt vendte jeg hjem, litt småsprø, men med et manus. Senere ble jeg antatt, og boka ble utgitt på Cappelen Damm med tittelen Langs det utslåtte håret. Det var stas!

– Favoritt-is gjennom tidene?

– Oh, det må være Maxibon. Den får du tak i Europas varmere strøk og vekker barndommens ferieminner. I Norge får man tak i en avart under navnet «Snackis», den er også krem.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden

– Mange dyktige folk i bransjen! Men jeg vil gjerne trekke frem kollega Helene Faannessen Raunehaug. Hun er rett og slett et ungt supertalent, alltid glad for å lage ting med henne. 

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Vanskelig! Står man på utsiden vet man sjeldent om en kampanje oppnådde målet, så dette er bare hva jeg synes er gøy. Utendørskampanjen for klesrulle fra IKEA på 17. mai! De dekket et billboard med det samme klistrete stoffet som rullen, så folk kunne rulle inntil for å bli kvitt lo fra finstasen. Det synes jeg er bra utendørsreklame, det er spenstig, det er kontekstuelt, du kan samhandle med det. Mye fint som skjedde der! 

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Lag noe som betyr noe for noen. Det er det viktigste. Hvis du i tillegg er flink til å bruke folkene rundt deg, er nysgjerrig og spør mye, så tror jeg du vil komme langt. 

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Ex on the beach, fordi go big or go home.

Powered by Labrador CMS