Apriil blåser liv i reklamesatsingen i Oslo igjen
Samler flere byråer under felles paraply.
De Media Bergen-eide byråene Foll Reklamebyrå og Apriil Digital Oslo slår seg sammen med Mvh i en satsing fra Apriil, under navnet Apriil Mvh.
Det melder Apriil i en pressemelding, mandag.
– Apriil Mvh blir et forretningsorientert byrå på høyt kreativt nivå, med særlig kompetanse på kjede- og retailkunder med komplekse strukturer og behov. Samtidig er byrået langt fremme digitalt. Apriil Mvh vil styrke og komplementere våre byråer i Oslo og resten av landet på en utmerket måte, sier Erik Samsonsen, konsernsjef i Apriil, i pressemeldingen.
Det nye byrået ledes av Jon Fredø, som har vært daglig leder i Mvh siden 2017.
– Nå står vi samlet som en bred front som dekker hele kundereisen – fra butikkgulv til digitale flater. Som en del av kommunikasjonshuset Apriil, og Media Bergen, kan vi også enkelt tilby tjenester fra andre deler av huset, som for eksempel PR og analyse. Det ser vi frem til å tilby kundene våre, sier Fredø.
På kundelisten til Apriil Mvh står blant andre BAMA, MENY, Elkonor, Joker, Prior, Evidensia, Byporten, Ark og NIO.
Dette er første gang man har en reklamesatsing under Apriil-navnet i Oslo, etter at man la ned Apriil Reklame Oslo, som da hadde sju ansatte, våren 2023.
Apriil Mvh flytter sammen i Apriil-felleskapet i Hausmanns Hus i Oslo i løpet av høsten, men er allerede i gang med felles prosjekter.
– Vi har en ambisjon om å bli et av Norges ledende byråer – kjent for å skape handling. Handling som flytter både mennesker og markeder. Kommersiell handling gjennom ideer, konsepter og kampanjer som utløser salg og skaper vekst. Operasjonell handling der strategi ikke blir liggende i en skuff, men omsettes til konkrete tiltak som gir resultater. Og narrativ handling gjennom historiefortelling og innhold som berører, bygger sterke merkevarer og setter spor i samfunnet. Det er dette som driver oss, sier Jon Fredø.
Med 40 ansatte blir Apriil Mvh det største enkeltbyrået i konsernets portefølje. Totalt teller Apriil nå over 140 ansatte fordelt på kontorer i Oslo, Bergen og Stavanger.
– Vi har store ambisjoner for Apriil-konsernet i årene som kommer. Etableringen av Apriil Mvh viser at vi mener alvor, og at vi tør å satse i et tøft marked. Strategisk er det svært viktig å vokse i Oslo, og vi er stolte av at vi snart blir 65 Apriilere samlet i ett kraftfullt kreativt miljø i hovedstaden, avslutter Erik Samsonsen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no