– Vi vil utfordre både oss selv og Arendalsuka
EY vant Gullpollen 2025 og lover å komme tilbake med noe enda mer utfordrende.
(Arendal): Responsen har vært «enorm», fortalte EY fra scenen da de mottok Gullpollen 2025 for arrangementet «Opplev fremtiden».
– Vi har kommet til et tipping point, kan vi vel si. Vi må komme tilbake, og vi må utfordre oss selv for å lage noe enda mer kreativt, og enda mer utfordrende for alle som er på Arendalsuka, sa Nina Rafen, partner i EY.
EY brukte teknologi, design og historiefortelling for å gjøre abstrakte klimadata og økonomisk teori håndgripelig for deltakerne.
– Dette temaet er så viktig at vi må klare å formidle det på en måte som når flere og ulike mennesker. Vi ønsker å skape opplevelser som gjør at folk reflekterer, ikke bare deltar på enda en panelsamtale, sa Arbab Dar, administrerende direktør i EY.
De understreket at konseptet kontinuerlig oppdateres med ny forskning og innsikt, og at det bygger på arbeid utviklet i Norden med global forvaltning som inspirasjon.
– Mange av deltakerne sier at de kommer tilbake fordi de vil utfordre seg selv mer. Det er kanskje det viktigste for oss – at vi klarer å inspirere til ny tenkning.
På scenen benyttet EY også anledningen til å takke kolleger og samarbeidspartnere:
– Hele bredden av kompetansen vi har i selskapet er involvert i å bygge dette. Vi vil si tusen takk til teamet som er her, og til alle som har bidratt i arbeidet.
Juryens begrunnelse
Juryen trakk frem kombinasjonen av faglig tyngde, kreativ tankekraft og solid gjennomføringsevne som årsaken til at EY stakk av med seieren.
– Årets vinner har bidratt til refleksjon og varig etterspill. Bak en visuelt imponerende installasjon lå en gjennomarbeidet metode for å skape dialog og ettertanke. Arrangementet var alt annet enn en oppstilt panelsamtale – men en nær opplevelse for deltakerne, het det i juryens begrunnelse.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no