Jubler over stor interesse for ny pris – Dette bekrefter vår hypotese om at dette var en etterlengtet pris for kommunikasjonsbransjen.
Den store kommunikasjonsprisen: Forlenger fristen for å sende inn nominasjoner Stor pågang mot slutten gjør at fristen blir utsatt!
Vi lar Meta leke med oss «Hvor lenge skal vi akseptere at Meta detaljstyrer, sensurerer og filtrerer informasjonen fra offentlige virksomheter til deg og meg?», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Politiet gikk til topps: – Musk «kickstartet» arbeidet Politiet hadde ikke trodd at de skulle vinne en pris for Politiloggen. Onsdag gjorde de nettopp det.
– Det sitter mange arbeidsgivere her. Det ligger et ansvar på dere også Arbeidsmarkedet og hva bedriftene er ute etter når de skal ansette folk var noe av det som ble diskutert på Kommunikasjonsforeningens jubileumsseminar.
Bybanen vinner kommunikasjonspris Det er få ting som er mer diskutert (les kranglet om) i Bergen de siste tre tiårene, men nå vinner Bybanen Utbygging pris for sin gode kommunikasjon.
Åpenhet er ikke lenger et valg «Åpenhet er en forutsetning for tillit. Ønsker du å bygge og opprettholde et godt omdømme, er åpenheten ikke lenger valgfri – den er helt nødvendig», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Ny studentleder i Oslo vil sikre kommunikasjonsstudentene en sterkere posisjon i bransjen – Når det omtales som tullejobber, må vi synliggjøre verdien vi tilfører, sier Simen August Irgens. Den nye styrelederen mener at studenter må tørre å mene og melde seg på debatten om utviklingen av bransjen og faget, og befeste sin plass i utviklingen.
KOM24 og Retriever lanserer Den store kommunikasjonsprisen – Vi vil at dette skal bli en viktig kåring for offentlig og privat sektor i årene som kommer.
Ut mot annonse for gratisarbeid: – En ganske krevende jobb Mjøndalen IF søker etter SoMe-ansvarlig som skal jobbe gratis. Klubben forsvarer det med at de i stor grad baserer seg på frivillighet.
Uenig i Apeland-kritikk: – Begynner i feil ende – Ingen undersøkelser som bekrefter påstanden, sier Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Mener det er for mange som jobber med kommunikasjon i Staten Mener man heller bør bruke pengene på lærere enn kommunikatører.
– Facebook spytter oss i ansiktet Styreleder i Kommunikasjonsforeningen mener Meta er i ferd med å rive ned tilliten til Facebook som kommunikasjonsplattform.
Halvparten av journalistene vet ikke hva de spør om «Er kommunikasjonsavdelingene en omvei for media? Svarer vi kjapt og orienterer vi journalistene godt nok, når de stiller spørsmål?», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Disse to tingene etterspør bransjen fra utdanningene Nå opprettes et nytt nettverk for høgskoler og universiteter med kommunikasjonsutdanninger.
Søkte markedsføringssjef som skulle jobbe gratis i tre måneder: – En feil Euron Venture Group skal ansette ny markedsføringssjef, og lokket med en tre måneders lang prøveperiode uten betaling. Nå har de endret stillingsutlysningen.
Slik gikk hun fra å være «potet» til å bli strategisk rådgiver – Jeg hadde ansvar for merkevare, markedsføring og å skrive julekort. Da ble jeg litt sur.