Hva med å klone sjefen? Lek med AI-verktøyene! «Den største trusselen akkurat nå er ikke at AI skal ta over jobbene våre, men at mange av oss blir sittende igjen på gjerdet», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
JCP Event går inn som partner i Green Camp – Sikrer vi at vi får en konferanse som ikke bare snakker om bærekraft, men faktisk viser dette i praksis.
Evig eies kun et dårlig rykte «Henning Kvitnes synger om kjærlighet, men det er ikke kjærlighet som gjør at denne strofen har surret rundt i hodet mitt de siste ukene. Det er renommeet til kommunikasjonsfaget.», skriver Anne-Lise von der Fehr i Kommunikasjonsforeningen.
Den eneste kanalen som virkelig passer meg, er visst LinkedIn «For meg personlig passer visst algoritmestyrte medier best som arbeidsverktøy og faglig inspirasjon, ikke underholdning og tidsfordriv», skriver Heming Welde Thorbjørnsen.
Leirgulen gjenvalgt som styreleder i Kommunikasjonsforeningen Et enstemmig landsmøte gjenvalgte fredag 21. april Svein Inge Leirgulen som styreleder og Lene Bergmann som nestleder.
Vi kan ikke la teknologiselskapene alene styre utviklingen av kunstig intelligens «Vi trenger en politisk debatt om de etiske dilemmaene og etikken i hvordan man utvikler og bruker kunstig intelligens», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Rod Stewart, Harry Styles og badekar med champagne har vært karrierehøydepunkter for Anne-Lise Det var mange høydepunkter da hun var korrespondent for VG i London.
Sykefraværet stiger i bransjen: – Det er mye dårlig ledelse – Ikke veldig overrasket, sier Anne-Lise Mørch von der Fehr, i Kommunikasjonsforeningen. – Ikke holdbart i lengden, sier Frida Marie Grande.
Slik jobber DNB med innsikt og markedsføring Markedsdirektøren trekker fram tre sentrale spørsmål i innsiktsarbeidet: – Når vi finner svarene på disse tre, vet vi hva vi skal ha ut, hvorfor og hvordan vi skal kommunisere dette.
Slik jobber de flinkeste lobbyistene Ketil Raknes: – Politikerne forstår ikke alltid i hvilke grad de blir påvirket.
Slik bruker Russland influensere og PR-byrå for å påvirke Vesten – De bruker store ressurser på å påvirke målgrupper i resten av verden og lykkes ganske bra med det i enkelte land.
Slik jobbet de med kommunikasjonen etter Oslo-skytingen i fjor Daværende Oslo Pride-leder Inger Kristin Haugsevje, fikk kommunikasjons-hjelp av Kristine Meek etter skytingen natt til 25. juni i Oslo i fjor: – Man vil alltid bli kritisert i ettertid, men har man tatt en avgjørelse - ja så har man tatt den, sier hun.
Sykt høy lønn? Det er på tide å bringe litt fakta på bordet «Det er prisverdig at partiet Rødt er opptatt av statens pengebruk, men det er lurt å legge bort fordommene før man gyver løs på en hel yrkesgruppe», skriver leder i Kommunikasjonsforeningen.
Kommunikasjonsbransjen går sammen om Green Camp En samlet bransje inviterer til Green Camp med fokus på bærekraft og kommunikasjon.
Det er for lettvint å gjøre kommunikasjonsavdelingene til syndebukker «Har vi lukket døren?», skriver daglig leder i Kommunikasjonsforeningen, Anne-Lise Mørch von der Fehr.
– Me kan idioterklæra alle som vil diskreditera oss, men då er det vår jobb å visa verdien av kva me får til Styreleiaren i Kommunikasjonsforeningen med gode tips om korleis kommunikatorar kan gjera seg sjølv meir synlege.