Podkasten er produsert av daglig leder i Arctic Sales Development Cato Eriksen(midten), og skal ledes av konsulent Ramo Ridderberg (t.v) med faste innslag fra salgekspert Espen Hellman (t.h).

Lanserer selgerpodkast: – 91 prosent av alle selgere jobber feil med sine kunder

Det vil Arctic Sales Development gjøre noe med.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Den nye podkasten «Selgerpodden» produseres av daglig leder i Arctic Sales Development Cato Eriksen, og skal ledes av konsulent Ramo Ridderberg med faste innslag fra salgekspert Espen Hellman.

– Det er faktisk en videopodkast, som kan sees. Ikke bare høres. Vi har startet podcasten av flere grunner– Vi ønsker at alle mennesker skal forstå kommunikasjon bedre. Internasjonale studier viser at 91 prosent av alle selgere jobber feil med sine kunder. Det ønsker vi å gjøre noe med, forteller Hellman til KOM24.

Han legger til at salg inneholder mye psykologi. Derfor vil de ha med en professor i psykologi som kan bekrefte eller avkrefte mye av den undervisningen og metodene som blir brukt.

Gøy med salg

– Vi ønsker å bevisstgjøre salgsledernes rolle i bedriften og hva de bør fokusere på. Salg, kommunikasjon og ledelse skal være gøy, det ønsker vi å fremme i podkasten. Målet er å nå ut til gründere, bedriftseiere og alle som synes videopodkast er spennende.

Gjennom episodene vil de fokusere på forskjellige tema innfor faget, blant annet salgsteknikk, salgspsykologi og relasjonsbygging fysisk og digitalt. Målgruppen til podkasten er alle som lever av salg i form av at de jobber med salg eller salgledelse.

– Episodene vil også fokusere på salgets utvikling, kommunikasjon, adferd og personlighet. Samtidig vil vi komme innom bruk av sosial medier i tillegg til masse annet gøy.

Spennende gjester

Første episode av podkasten er allerede ute med temaet «Salg er enkelt». For framtidige episoder kan de allerede avsløre at de vil ha gjester som LinkedIn-ekspert Fredrik Fornes og konsernsjef i Erik Arnesen Bryn, Lars Erik Presterud.

– Vi vil gjøre folk stolte av å være selgere og at mennesker skal se på det som et profesjonelt fag de bør ha respekt for, avslutter Hellman.

Powered by Labrador CMS