Daniel Thu i solnedgang.
Daniel Thu i solnedgang.

SOMMERPRATEN:

Daniels råd til unge i bransjen: – Lev og pust markedsføring!

– Det er en bransje i konstant endring, og man faller fort bakpå.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Daniel Thu, daglig leder i Bølgen Media, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Beise huset og overraske svigers med besøk i Alicante.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Alle somrer er unike, så har gode minner fra hver sommer. Nylig må det være det å endelig komme seg utenlands etter flere år med Covid, til et herlig Kroatia med speilblankt turkis hav.

– Favoritt-is gjennom tidene?

– Lett – Sun Lolly, colasmak.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden

– Fredrik Fornes gjør mye spennende hos Hubify, og er flink til å vise seg frem.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Synes Finn sin «mandag» kampanje var stilig, samt Grandiosa treffer alltid hjem med sine nydelige filmer. Men kanskje den beste var McDonald's sin, som fokuserte på at «ingen vil jobbe på McDonald's» - skikkelig kvalitets-budskap og utførelse.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Lev og pust markedsføring! Du bør ha en genuin interesse for faget. Se filmer på YouTube, ta kurs, les bøker. Det er en bransje i konstant endring, og man faller fort bakpå.

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– 71 grader nord! Liker å pushe grenser, og samtidig se flott landskap. Eller kanskje mesternes mester – konkurranser er gøy!

Powered by Labrador CMS