Fant drømmepartneren etter 40 søknader og 11 dater: – Det måtte bli henne Håkon Wåge-Lorentzen tok en uvanlig tilnærming til rekruttering da han søkte ny partner til eventbyrået Ophelix. Nå har han landet drømmekandidaten – etter en viral prosess med frierbrev, burrito-dates og personlig oppfølging av hver eneste én.
Disse er nominert til Linkiaden-prisene Når LinkedIn-konferansen Linkiaden går av stabelen 8. april, skal ikke bare deltakerne lære mer om plattformen – de beste på LinkedIn skal også hedres.
Fikk betalt under jobbintervjuet: – Burde bli bransjestandard Betalte jobbsøkere for tiden de brukte på casearbeid under ansettelsen av ny markedsfører – nå høster selskapet ros.
Reagerer kraftig på stillingsannonse: – At de ikke ser det selv Karrieresenter Østfolds nye kommunikasjonsrådgiver skal beherske ekstremt mange oppgaver. Fredrik Fornes sparer ikke på kruttet.
Over 200 000 kroner samlet inn til Leger Uten Grenser: – Takk, norsk næringsliv Like før våpenhvilen i Gaza kunne initiativtakerne bak innsamlingsaksjonen #MerEnnBunnlinje overføre over 200 000 kroner til Leger Uten Grenser.
Byråleder tar «dating»-tilnærming til rekruttering LinkedIn er ikke Tinder, sier folk. Håkon Wåge-Lorentzen er uenig. Med en annerledes stillingsannonse har han fått overveldende respons og over 40 søknader til sitt eventbyrå, Ophelix. Nå er han klar for å gå på «dates» med de rette kandidatene.
Fredrik Fornes lanserer nok en LinkedIn-konferanse Fredrik Fornes utfordrer Hubify med en ny LinkedIn-konferanse, Linkiaden, som lanseres som en konkurrent til Attention – som hittil har markedsført seg som «Norges eneste LinkedIn-festival». Nyheten ønsker ikke hans gamle arbeidsgiver å kommentere.
Donerer foredrag til veldedighet – har passert 100 000 kroner Folkene bak innsamlingsaksjonen #MerEnnBunnlinje håper å tjene inn enda mer.
Full splid mellom Fredrik Fornes og hans gamle arbeidsgiver Hevder brukerene kan bli utstengt fra LinkedIn. Dette svarer selskapet og LinkedIn.
Reagerer kraftig på stillingsannonse: – Blir oppgitt Universitetet i Bergen søker kommunikasjonsrådgiver som blant annet skal jobbe med arrangement, sosiale medier, internkommunikasjon og visuell design.
Ut mot annonse for gratisarbeid: – En ganske krevende jobb Mjøndalen IF søker etter SoMe-ansvarlig som skal jobbe gratis. Klubben forsvarer det med at de i stor grad baserer seg på frivillighet.
Reagerer på LinkedIn-priser: – Ganske stivt – For store bedrifter er det sikkert en såpass liten utgift at det går fint, men for mindre bedrifter blir det verre, sier Katinka Sletten.
Fredrik Fornes ferdig som Narify-topp etter tre måneder Trekker seg også fra LinkedIn-konferanse han var med og arrangerte. Udramatisk mener hans tidligere arbeidsgiver.
– Det er noen rekrutterere som ikke tåler trynet mitt – Det er en bakside av medaljen jeg lever helt fint med, sier Fredrik Fornes som nå gir ut bok.
Stendi med rekrutteringsstunt Vinneren av årets inkluderingspris rekrutterer egne BPA-assistenter i «Stendi-stil».