Siri Ahmer Nilsen (30) er ansatt som innholdsprodusent for Try Bergen.
Siri Ahmer Nilsen (30) er ansatt som innholdsprodusent for Try Bergen.

Siri er Trys første ansettelse i Bergen

Etter flere år som journalist i Oslo flytter hun «hem» og blir innholdsprodusent.

Publisert Sist oppdatert

Siri Ahmer Nilsen (30) er den første personen som Synnøve Vindheim Svardal og Try ansette i Bergen.

Nilsen begynner i stillingen som innholdsprodusent.

– Perfekt profil for oss

– Hun har en perfekt profil for oss, sier Svardal til KOM24.

– Vi er en av tingene som drog henne hjem til Bergen, det er bra folk flytter hjem igjen, sier hun.

Nilsen har en bachelorgrad i journalistikk fra Høgskulen i Volda. Hun har jobbet som journalist ved siden av studiet og etter endt utdanning våren 2018. Hun har vært innom redaksjoner som Mastiff, Aftenposten og VG. Siden i februar har hun jobbet i Avisa Oslo.

Hun sier hun har likt variasjonen i journalistyrket.

– En lærer noe nytt hele tiden, får snakke med mange ulike mennesker og en får rom til å være kreativ. I tillegg har jeg fått jobbe med utrolig bra og dyktige folk, sier Nilsen.

– Spennende jobb

Men nå skifter hun roller og går fra å være journalist til å bli innholdsprodusent i hjembyen. Der skal hun jobbe med større innholdsprosjekter på tvers av Try-huset.

– Jeg gleder meg til å jobbe på en annerledes måte, og til å bli med i Trys oppstartsfase i Bergen, sier hun og peker på at Try jobber på tvers av fagmiljøer med noen av Norges største bedrifter og merkevarer.

– Jeg kan ikke tenke meg en mer spennende jobb i denne bransjen, så det er veldig stas å få bli med på laget!, sier hun.

Digitaliseringen i kommunikasjonsbransjen er noe som opptar henne.

Video og podkast

– Kommunikasjon mellom kunder og bedrifter eller organisasjoner skjer oftere på sosiale medier, og det er viktigere å planlegge på hvilken plattform spesifikt innhold bør publiseres for å nå frem med budskapet, sier hun.

Nilsen peker på at hun kommer fra journalistbransjen, men hun er spent på hva som blir trendene fremover. Hun sier hun tror bruk av video og podkast vil bli enda viktigere for historiefortelling og relasjonsbygging.

– Så tror jeg det vil bli viktigere å måle kommunikasjon. Men jeg er selv spent på å se hva som blir trendene fremover, sier hun.

Powered by Labrador CMS