Med «Hjemmefikserfamilien» har Jula tatt et nytt kreativt grep om merkevarekommunikasjonen – nå er den distré babyen tilbake i nye fillmer.

Jula satser videre på distré baby – lanserer nye reklamefilmer

Jula fortsetter å bygge merkevaren sin med humor og varme. Nå er den distré babyen tilbake i nye brandingfilmer – denne gangen i et sommerlig Jula-varehus.

Publisert

Etter en god start på satsingen med Hjemmefikserfamilien, tar Jula nå et nytt steg med nye brandingfilmer som utspiller seg i et sommerlig varehus. I disse filmene er familiens sjarmerende og distré baby atter i fokus.

Filmene bygger videre på Julas kommunikasjonskonsept «Ingenting kan stopp deg nå», der hele familien legger ut på eventyr i Julas varehus for å handle til neste hjemmefiksingsprosjekt. Denne gangen gjelder det å ikke miste tråden – noe som viser seg å være lettere sagt enn gjort.

Akkurat som før er det familiens yngste medlem – den distré babyen – som setter stemningen i filmene. Med sine skarpe observasjoner og barnslig ærlige kommentarer guider han seeren gjennom familiens fikseeventyr – denne gangen med sommertema og alt det innebærer.

– Vi ønsker å skape noe som både gjenspeiler merkevarens identitet og får folk til å le. Responsen på filmene har vært fantastisk. Vi ser en tydelig økning både i brand tracking og completion rate. Det viser at vi lykkes med å nå ut, engasjere og holde på seernes oppmerksomhet hele veien, sier Silje Ekeberg-Falk, Global Marketing Manager i Jula, i en pressemelding. 

I tillegg ser Jula at de tiltrekker seg og blir likt av nye målgrupper, som yngre personer og barnefamilier – noe som var et av deres uttalte mål da de satte i gang satsingen.

– Med Hjemmefikserfamilien har Jula tatt et nytt kreativt grep om merkevarekommunikasjonen, der humor, varme og gjenkjennelse står i sentrum. Målet er å vise at Jula ikke bare selger produkter, men også tilbyr en hel verden av inspirasjon for alle hjemmefiksere.

De nye filmene er utviklet av Jula Creative Studio og spilt inn i Julas varehus i Värmdö, i samarbeid med produksjonsselskapet FLX. Lanseringen skjer både på lineær-TV og i digitale kanaler i Sverige, Norge, Polen og Finland med oppstart 22. mai.

Powered by Labrador CMS