Til høyre ser du Snorre Martinsen på skitur sammen med søsteren Hanne Nygaard påsken 1993.

PÅSKEPRATEN:

– Dette er en storm i et melkeglass

Denne påsken skal Snorre smøre seg med solfaktor – samt litt ekstra tålmodighet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

KOM24 har stilt fem spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil vil anbefale andre å kose seg med denne påsken og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben.

I dag er det Snorre Martinsen, i det relativt ferske byrået Bureau, som svarer på påskepraten.

– Hva skal du gjøre denne påsken?

Som en med adresse innenfor Ring 2, er påskeplanene foreløpig på hold. Men det jeg vet er at jeg skal spise god mat, ta årets første utepils, gå turer på asfalt eller snø, og smøre meg med nok solfaktor – samt litt ekstra tålmodighet.

– Hvilke medier/serier/podkaster/innhold vil du anbefale andre å konsumere i påsken?

– Jeg tror vi har satt kollektiv verdensrekord i mediekonsum det siste året, så jeg er jo litt fristet til å si at alle burde gi øyne og øre en pause fra skjermer og headset. Men etter turen, appelsinen og premiesjokoladen er det jo deilig å slenge opp bena litt.

– Jeg vet i hvert fall at jeg selv skal lese Shuugie Bain av Douglas Stuart, se Marie Kristiansens nye serie DELETE ME, selvfølgelig høre på påskalabyrinten på NRK P1, spille litt PS5 (som endelig deiset ned i postkassen min denne uken) - og som alltid høre på min favoritt-podcast Nerdelandslaget.

– Tine har fått kjeft etter at de i år har valgt å droppe påskekrimmen på melkekartongen, til fordel for et digitalt påskeunivers. Hva tenker du om det?

– Påske for meg handler om å være sammen med venner og familie, hjemme eller på hytta. Frokosten - hvor melkekartongen har sin naturlige plass er et sted telefonene ikke hører like godt hjemme. Synes jeg. Men, så må man vel kanskje ikke løse påskemysteriet over frokosten heller. Det er vel som med det meste, en smakssak.

– Som en fyr som både gamer og spiller brettspill mer enn de fleste, vil jeg ikke sette det ene over det andre. Jeg for eksempel foretrekker melken fra Änglamark (Rørosmeieriene) selv. Dette er en storm i et melkeglass.

- Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?

– Vi valgte å starte Bureau i fjor sommer, og det har ikke vært mangel på morsomme eller gledelige ting. Som da vi vant vår første pitch! Eller de første gangene vi kunne lese om oss selv i bransjemediene. Eller da oppdaget at vi måtte kjøre ut lønn selv, og kontoen ikke plinget før tre dager etter første lønningspils. Eller det at vi har satset rett, og truffet den nerven i markedet vi tok sikte på. For ikke å glemme den utrolig gode mottagelsen vi har fått av både gamle og nye samarbeidspartnere. Det har rett og slett vært utrolig morsomt og lærerikt å starte for seg selv.

- Hvordan blir resten av kommunikasjonsåret?

– For vår del blir det en del arbeid å sette hørsel på agendaen, fordelene med å være med i en fagforening skal løftes. Vi skal få folk til å tenke litt mer på verden når de stemmer i valget - og en utfordrer i matbransjen skal lanseres.

–Ellers er jeg sikker på at det kommer en bølge av «nå kan vi endelig klemme, og kose, og spise, og leve igjen!»-kampanjer - når vi, forhåpentligvis, er ute av tunellen til høsten. Og det gleder jeg meg til! Selv om man fra et rent kommunikasjonsfaglig sted kan argumentere for at «når alle sier det samme, vil ingen sitte igjen som tydelig avsender». Er jeg fristet til å si at akkurat det, akkurat denne gangen – synes jeg man skal by på.

Powered by Labrador CMS