Målet med medieplanlegging er å maksimere effekten og effektiviteten til reklamekampanjer, slik at markedsførere kan planlegge for publikum, plattformer, kanaler og budsjett for å maksimere avkastningen.
Foto: Pexels
LinkedIn lanserer ny Media Planning API
Denne innsikten gir markedsførere mer nøyaktighet og gjør det mulig for byråer å planlegge bedre scenarioer og oppnå målbare resultater på LinkedIn.
LinkedIn har lansert en ny Media Planning API, rettet mot byråpartnere, som vil gi data direkte hentet fra LinkedIns plattform, inkludert brukerinnsikt, for å hjelpe til med strategisk kampanjeplanlegging.
Det vil gi mer informasjon for å bygge strategien din, ved å bruke faktiske sanntidsdatasignaler som kan gi deg et bedre bilde av sannsynlig rekkevidde, avkastning og mer.
Som forklart av LinkedIn:
«Nå, når du planlegger en merkevarekampanje på LinkedIn, lar Media Planning API byråer se den anslåtte rekkevidden og frekvensen til merkevarekampanjer før de bruker noe budsjett. Denne innsikten gir markedsførere mer nøyaktighet og gjør det mulig for byråer å planlegge bedre scenarioer og oppnå målbare resultater på LinkedIn.»
Så det er ikke for alle markedsførere, og igjen, det er først og fremst designet for å filtrere informasjon gjennom byråer. Men hensikten er å gi mer detaljert innsikt allerede i planleggingsfasen, slik at du har bedre forventninger til resultatene av dine LinkedIn-kampanjer.
Media Planning API inkluderer ulike LinkedIn-brukerdatapunkter, inkludert demografi, jobbroller, bransjer og atferd på nettet.
I samarbeid med LinkedIn-annonsepartnere, kan dette tillegget være verdifullt og bidra til å oppnå bedre resultater, med en mer direkte tilknytning enn vanlige LinkedIn-annonsekampanjer.