Camilla Heggelund går fra TINE, der hun har vært ansvarlig for flere av Norges største merkevarer, til konsulentselskapet NSB | Marketing Best Practice.

Gir seg etter elleve år i TINE

Camilla Heggelund går fra TINE, der hun har vært ansvarlig for flere av Norges største merkevarer, til konsulentselskapet NSB | Marketing Best Practice.

Publisert

Det melder byrået i en pressemelding.

Heggelund er siviløkonom fra NHH og HEC Lausanne og sitter i styret i AIESEC. 

Hun startet som konserntrainee i TINE, og hun har vunnet flere vekstpriser i løpet av sine 11 år i selskapet. Da hun meldte overgang til NSB ledet hun strategiske innovasjonsprosjekter i TINE.

- Jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle gjøre noe helt annet når jeg hadde vært i TINE i over 10 år. Det å starte i et ambisiøst miljø som er så godt posisjonert for å hjelpe selskaper i tøffe tider kjennes helt riktig. Gleder meg til å tette gapet mellom praksis og beste praksis, basert på forskning, sier Heggelund i pressemeldingen.

– Mange myter om hvordan selskaper vokser har blitt knust i møte med forskningsdata på hva som faktisk gir vekst. Dette er nå mange klar over, men de sliter med å ta konsekvensene av det. Vanvittig mye ressurser brukes på tiltak som ikke gir effekt, sier hun.

Daglig leder i NSB, Joakim Vars Nilsen er stolt over å få Heggelund ombord: 

— Jeg kjenner Camilla fra tiden vi satt i samme ledergruppe i TINE, det er ikke vanskelig å forstå at hun var en av Dagens Næringslivs 40 under 40. Hun har skapt imponerende resultater som leder med ansvar for en rekke vekstinitiativer, noe kundene våre vil dra direkte nytte av. NSB har mye å gjøre og vi har lenge vært på leting etter en ressurs med praktisk erfaring fra å skape lønnsom vekst med både små og store merkevarer. Vi er veldig fornøyde med å få henne inn som ny partner, sier Vars Nilsen.

Powered by Labrador CMS