Jens Ellingsson, partner og rådgiver i Optus Digitalbyrå sammen med Vibeke Scavenius, leder for markedsføring og kommunikasjon i CityMaid.

CityMaid inngår samarbeid med Optus Digitalbyrå

– Vi tenker veldig likt når det kommer til viktigheten av effektiv markedsføring gjennom alle steg i kundereisen, sier partner og rådgiver i Optus Digitalbyrå.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Optus Digitalbyrå har inngått et samarbeid med «landets ledende serviceselskap innen hjemmeservice», CityMaid, opplyses det om i en pressemelding.

Digitalbyrået, som skiller seg fra konkurrenter ved å tilby resultatgaranti, skal gi selskapet kompetansen som skal til for å optimalisere CityMaids kommunikasjon eksternt, heter det i meldingen.

CityMaid er en aktør i renholdsbransjen som sikter mot å være best på sitt område, samtidig som selskapet har stort fokus på samfunnsansvar. En sterk merkevare, felles forståelse av kundereise og grunnleggende verdier for markedsføring fanget oppmerksomheten til Jens Ellingsson, partner og rådgiver i Optus Digitalbyrå.

– CityMaids tydelige markedsposisjon, samt en nettside og et sømløst bestillingssystem som gir et klart bilde av Return on Investment (ROI), var noe av det som gjorde et samarbeid forlokkende, sier Ellingsson i meldingen.

Vibeke Scavenius, leder for markedsføring og kommunikasjon i CityMaid, ser fram til et godt samarbeid preget av gjensidig tillit og tydelige målsettinger. Hun kan fortelle at det nettopp var tillit, kompetanse og engasjementet fra Optus side som gjorde et samarbeid aktuelt.

– Vi i CityMaid gleder oss til å se effekten av markedsføringen framover i tid. Det blir spennende å se hvordan analyser og råd fra Optus kan bidra til å gjøre CityMaid enda bedre, sier Scavenius i samme melding.

Optus har allerede tjuvstartet på samarbeidet ved å kjøre en kampanje for CityMaid i samarbeid med gavekortløsningen iGive. Det opplyses om at denne kampanjen på under en måned har resultert i stor interesse for CityMaid sine tjenester, nesten tre og et halvt tusen nye leads og flere nye kunder.

Optus Digitalbyrå har gitt CityMaid resultatgaranti, noe byrået er trygge på å kunne innfri.

Ellingsson forteller at det ligger et stort potensiale hos CityMaid i det å overvåke og konverteringsoptimalisere nettsiden, samt å videreutvikle e-postmarkedsføring og Marketing Automation.

Optus vil og bidra med å fastsette målbare KPIer tilknyttet kundereisen og legge til rette for workshops med representanter fra de to selskapene, med det mål å skape en bedre brukeropplevelse og øke antall konverteringer.

– Vi tenker veldig likt når det kommer til viktigheten av effektiv markedsføring gjennom alle steg i kundereisen, fra oppmerksomheten vekkes for første gang til vi sitter igjen med en fornøyd kunde som vil anbefale CityMaid videre, sier Ellingsson.

Powered by Labrador CMS