F.v. Trine Gjermundbo, Morten Nordsveen, Lars Johanson og Espen Hornburg.

Fretex Jobb lanserer «Klikk og vent»-rekruttering

Konseptet er inspirert av «klikk og hent»: – Det skal være enkelt å få det man trenger – også rett kandidater.

Publisert

Fretex Jobb er Norges største arbeids- og inkluderingsbedrift. Sammen med mediebyrået Synlighet lanserer de konseptet «Klikk og vent», med mål om å øke kjennskapen til deres måte å jobbe med rekruttering på.

– Vi har lenge sett et behov for bedre rekrutteringsmetoder, spesielt for kandidater som har litt ulik arbeidserfaring og såkalte «hull i CV-en». Vår erfaring tilsier at arbeidsgivere gjerne vil vite mer om kandidatene enn det de får gjennom CV, søknad, referansesjekker og intervju, sier direktør i Fretex Jobb, Dag Atle Meinich-Bache, i en pressemelding.

I 2022 fant over 1500 arbeidsgivere nye arbeidstakere gjennom Fretex Jobb.

– Hos Fretex Jobb er det jobbsøkerne som velger sine arbeidsgivere. En god jobbmatch er vinn-vinn for begge parter.

«Klikk og vent» er en lavterskel løsning hvor bedrifter kan ønske seg nye ansatte.

– Det eneste du trenger å gjøre som arbeidsgiver, er å registrere bedriften, så tar jobbkonsulenter fra Fretex Jobb over, kommunikasjonssjef i Fretex Jobb, Trine Gjermundbo.

Head of Creative and Content i Synlighet, Morten Nordsveen, forklarer at navnet på konseptet ble valgt fordi det skal være enkelt å finne rett kandidat.

– Målet med konseptet er å få flere relevante jobbsøkere i jobb hos arbeidsgivere de ønsker å jobbe for. I tillegg skal konseptet generere leads og bygge kjennskap til Fretex Jobb og forklare hvordan de jobber med rekruttering. Konseptet er inspirert av klikk og hent, som fikk et kraftig oppsving under pandemien med påfølgende restriksjoner. Det skal være enkelt å få det man trenger – også rett kandidater.

Powered by Labrador CMS