Simen Rommetveit Halvorsen, kommunikasjonssjef og myndighetskontakt i DNT, skal nyte kystpåske i Grimstad.
Simen Rommetveit Halvorsen, kommunikasjonssjef og myndighetskontakt i DNT, skal nyte kystpåske i Grimstad.

PÅSKEPRATEN:

Simen nekter å la pandemien ta påskestemningen - skal gi folk en velfortjent pustepause med små og store naturopplevelser

Bli litt bedre kjent med kommunikasjonssjefen i Den Norske Turistforening.

Publisert

KOM24 har stilt fem spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil vil anbefale andre å kose seg med denne påsken og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben.

I dag er det Simen Rommetveit Halvorsen, som jobber med kommunikasjon og myndighetskontakt hos Den Norske Turistforening, som svarer på påskepraten.

–Hva skal du gjøre denne påsken?

– Er nok egentlig programforpliktet til å si fjellet, men jeg skal faktisk til Grimstad og åpne hytta for sesongen. Vi skal sette kajakkene på vannet, tusle langs kyststiene og forhåpentligvis få en første smak av vår. Så blir det litt jobbing. Påsken er sesong-start for oss i DNT, og vanligvis veldig travel. Den klassiske DNT-påsken med fulle hytter i fjellet ble kansellert i fjor, i år er den kraftig nedskalert. Men vi nekter å la pandemien ta påskestemningen fra oss, og skal bidra med det vi kan for å gi folk en velfortjent pustepause med små og store naturopplevelser.

– Hvilke medier/serier/podkaster/innhold vil du anbefale andre å konsumere i påsken?

– Podkast er enkelt – Hør på vår podkast «Utestemmer». I siste episode forteller Øystein Greni om barndommens turer i fjellet med Levi’s og treski. Blar du deg tilbake i arkivet kan du høre folk som Jens Kvermo, Trine Eilertsen og Christine Dancke snakke om sitt friluftsliv, men også episoder om norske utedoer, mørkeredsel og hengekøyeturer. Noe for enhver smak, altså.

- Jeg hører enormt mye på podkast, så det er vanskelig å plukke blant favorittene. Jeg vil slå et slag for NRKs klassiske Radiodokumentaren. Dokumentarer som «Fornuft og følelser», «Nanna og mamma» og «Kvalitetssikret sukkerspinnprosedyre» er fortsatt det beste som er gjort av norsk historiefortelling i lydformat. Kärlek & Anarki på Netflix likte vi også godt her hjemme. Vi hadde tenkt å se det sammen, men kona og jeg endte med å binge i hver vår etasje. Selvfølgelig litt trist at det ble sånn, men det er lenge siden vi har snakket så mye om en TV-serie i etterkant. Det er da noe.

– Tine har fått kjeft etter at de i år har valgt å droppe påskekrimmen på melkekartongen, til fordel for et digitalt påskeunivers. Hva tenker du om det?

– Jeg tenker at jeg ser ungene her hjemme krangle om kartongen fra Q, Tine sin får stå i fred. Mine unger får ikke sitte rundt frokostbordet med nesa i et digitalt univers.

– Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?

– Det aller morsomste i DNT er å gjøre det vi vanligvis gjør: Ta med folk på tur, og vise fram alle de vanvittig fine turopplevelsene Norge har å by på. Det er her gullet i kommunikasjonen vår ligger. Jeg gleder meg enormt til å kunne gjøre det igjen sammen med foreningene våre og alle de frivillige i DNT-familien.

– Hvordan blir resten av kommunikasjonsåret?

– Jeg ser at mange nå er på jakt etter kommunikasjonskompetanse, og at det er stor konkurranse om de flinke folka. Mange virksomheter har nok blitt mint på verdien av kommunikasjonsavdelingen sin i løpet av det siste året, som jo har vært en vedvarende unntakstilstand, med store kommunikasjonsbehov både internt og eksternt. Nå ser vi forhåpentligvis starten på slutten. Det kommer til å bli stor kamp om oppmerksomheten resten av kommunikasjonsåret, og helt sikkert mange som har gode, nye ideer liggende klar i skuffen. I opplevelsesbransjen merker vi godt at det kommer til å bli knallhard kamp om posisjonene når samfunnet vender mer tilbake til normalen.

Powered by Labrador CMS