Mynewsdesk hedrer sine kunder for innsatsen de legger i sitt PR- og kommunikasjonsarbeid.

Vinnerne av Digital PR Awards

Gjennom konkurransen Digital PR Awards hedrer Mynewsdesk sine kunder for innsatsen de legger i sitt PR- og kommunikasjonsarbeid.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

I over ti år har Mynewsdesk hedret kundene sine for innsatsen de legger i sitt PR- og kommunikasjonsarbeid gjennom konkurransen Digital PR Awards. Onsdag presenterer de syv vinnere av Nordic Digital PR Awards, opplyses det om i en pressemelding.

For etter å ha gjennomgått mer enn 150 bidrag fra Norge, Sverige og Danmark, har juryen landet på vinnere i alle syv kategorier.

I kategoriene «Newsroom of the Year Sweden» og «Newsroom of the Year Norway» er begge vinnerne reiseaktører.

– På grunn av pandemien har reiselivet måtte øke innsatsen hva angår visuell historiefortelling for å forbli i tankene til målgruppene sine. Denne innsatsen vil helt sikkert lønne seg når vi får lov til å reise igjen, sier jurymedlem Hans-Petter Nygaard Hansen i meldingen.

Blogger, YouTuber, kommunikasjonsrådgiver og foredragsholder Hans-Petter Nygård-Hansen har vært med å kåre vinnerne av Digital PR Awards 2020.

I årets konkurranse så de også en økning i bruken av visuell historiefortelling med kreative bilder og videoer.

Jurymedlem Pia Grahn, prosjektleder for spesialprosjekter hos Sveriges Kommunikationsbyråer KOMM, peker på at dette er et positiv utfall av et merkelig år.

– Inspirerende visuelt innhold er en medvirkende faktor til suksessfull kommunikasjon, noe jeg ser som en tydelig konsekvens av 2020. Flere av vinnerne jobber innenfor bransjer som er hardt rammet. Likevel har de håndtert situasjonen med glans og fått leserne til å drømme ved å gi dem inspirerende bilder og kommunikasjon, sier Grahn i samme melding.

Dette er alle vinnerne:

Kategori: Newsroom of the Year Sweden

Vinner: Destination Lofsdalen

Kategori: Digital Storyteller

Vinner: Bergans

Kategori: Shooting Star

Vinner: Kunsthal Charlottenborg

Kategori: Most Successful Story

Vinner: Tillväxtverket “Förslag till ändringar gällande korttidsarbete”

Kategori: PR Personality of the Year

Vinner: Matilda Adelborg, Blocket

Kategori: Newsroom of the Year Norway

Vinner: Fjord Norge AS

Kategori: Newsroom of the Year Denmark

Vinner: Cabi

Juryen

I juryen sitter Christina Bech Winckler Managing Director of Kforum i Danmark, kommunikasjonsrådgiver Hans-Petter Nygaard-Hansen i Norge, Pia Grahn Project leader special project, Sveriges Kommunikationsbyråer KOMM i Sverige og Anna Wemming Head of Marketing Communications & Brand i Mynewsdesk.

Powered by Labrador CMS