Nyansatte i DNB: Fv. Petter Natsås, Line Asker, Svend Aspaas og Morten Holthe Hanssen. Rune Rimmereide Nilsen er ikke tilstede på bildet.
Nyansatte i DNB: Fv. Petter Natsås, Line Asker, Svend Aspaas og Morten Holthe Hanssen. Rune Rimmereide Nilsen er ikke tilstede på bildet.

DNB ansetter fem nye på kommunikasjon og bærekraft

– Det er deilig å komme til DNB, hvor organisasjonen virkelig forstår og verdsetter kommunikasjon som fag og verktøy.

Publisert

– Dette er fem sterke signeringer vi er stolte over. De vil på hver sine måter bidra til at vi gir mer kraft til bankens strategi, sier DNBs konserndirektør for Kommunikasjon og Bærekraft Thomas Midteide i en pressemelding.

Han kan nå ønske fem nye kollegaer velkommen til bankens hovedkontor i Bjørvika.

De fem nye ansatte er Morten Holthe Hanssen, Rune Rimmereide Nilsen, Line Asker, Petter Natås og Svend Aspaas.

Morten Holthe Hanssen trer inn i rollen som Kommunikasjonsrådgiver i Intern og strategikommunikasjon. Hanssen kommer fra Monster og har tidligere jobbet fem år i TRY Reklame, i tillegg til VGTV og Dagbladet. Han er utdannet filmskaper ved Westerdals Høyskole i Oslo.

Line Asker starter som seniorrådgiver bærekraft i Samfunn og bærekraft. Asker kommer fra stillingen som direktør i The Governance Group, og var før dette fagdirektør for bærekraftig finans i Finans Norge og rådgiver i Finansdepartementet.

Petter Natås trer inn i rollen som seniorrådgiver bærekraft i Samfunn og bærekraft. Natås kommer fra Storebrand der han hadde det konsernovergripende ansvaret for bærekraftsrapportering. Før dette var han rådgiver for bærekraft i KLP og i KLP Kapitalforvaltning.

Svend Aspaas går inn i rollen som kommunikasjonsrådgiver med ansvar for regional synlighet. Han kommer fra Nordisk Ministerråd i København, og har tidligere jobbet som kommunikasjonsansvarlig i NRK, NHO og skiforbundet.

Rune Rimmereide Nilsen begynner i Intern og strategikommunikasjon. Nilsen kommer til DNB fra Visma, og har tidligere jobbet i Azets, Eksportfinans og Ernst & Young.

– Det er deilig å komme til DNB, hvor organisasjonen virkelig forstår og verdsetter kommunikasjon som fag og verktøy. Kommunikasjon er sømløst integrert i hvordan virksomheten løser utfordringer og jobber for å nå sine mål. Jeg barnslig stolt av å få bli en del av Norges sterkeste in-house miljø for intern- og strategikommunikasjon, forteller han.

Powered by Labrador CMS