Jonas Fagerberg er en av drifterne av kontoen, og jobber med TikTok i Elg.
Jonas Fagerberg er en av drifterne av kontoen, og jobber med TikTok i Elg.

Elg lærer bort andre om TikTok – på sin egen konto har de 617 følgere

Startet TikTok-kontoen for å lære, forteller Jonas Fagerberg.

Publisert Sist oppdatert

Sosiale-medier byrået Elg lærer bort andre å bruke TikTok, men har selv bare 617 følgere på plattformen.

Jonas Fagerberg jobber som TikTok-ekspert i Elg, og drifter kontoen med to andre fra byrået. Han forteller at deres egen konto er der for å lære å lage TikToks.

– Vi bestemte oss i starten å prøve å lære om TikTok via å lage våre egne. Vi følte også vi måtte være synlige utad, siden vi er et sosiale-medier byrå.

Har gått greit

Han mener kontoen har gått greit. Siste videoen som ble postet har i skrivende stund 131 likerklikk, men en av videoene de postet fikk 108 000 visninger. Den brukte de mellom 15 og 30 minutter på å lage.

– TikToks-algoritmer liker at det blir postet tre videoer om dagen, siden ikke alle videoene går like bra. Hovedmålet har aldri vært å få mest mulig likes, men å være synlige på plattformen.

Fagerberg sier profilen til Elg retter seg mot en nisje-del av TikTok.

– Vi retter oss mot #officetok, og hekter oss på trender og lyder som dukker på plattformen. Det betyr at vi viser hverdagslige ting som skjer på kontoret.

Bruker ikke mye tid

De bruker ikke mye tid av arbeidshverdagen på å lage TikToks.

– Vi poster cirka en gang i hverdagen, så bruker vi nok en time eller en halvtime på produksjonen, som den videoen som fikk 108 000 views. Man vet aldri hvilke filmer som får mye oppmerksomhet.

Han mener den begrensede målgruppen kan være grunnen til at videoene deres ikke trender på plattformen.

– Vi har ikke hatt kjempestor vekst, men det er en begrenset målgruppe enn det man når ut til med mer generelt innhold. Antall følgere er ikke et mål for oss per i dag, men det er gøy når en film plutselig når ut til mange.

Powered by Labrador CMS