Her er vinnerne av MarTech Awards 2025 Disse stikker av med gull, sølv og bronse når ANFO deler ut MarTech Awards for fjerde år på rad.
Dentsu om timingen til ny influenser-satsing: – Var nå det passa! Norge er det 43. landet der Dentsu setter i gang prosjektet «Dentsu Influence». Målet er å gjøre valget av influenser-samarbeid «tryggere» for merkevarer.
Fire byråer kjempet om 300-millionersavtale for Merkevaren Norge – nå er valget tatt 300 millioner kroner står på spill når Merkevaren Norge skal markedsføres internasjonalt. Nå har Innovasjon Norge valgt ny partner etter en tøff byråkamp.
– Opplever generelt mye ulovlig reklame For andre gang på ett år har store reklameplakater blitt hengt opp i Oslo uten tillatelse. Plan- og bygningsetaten og Bymiljøetaten har ulikt syn på om de kan kommunisere bedre om regelverket.
Endrer praksis etter omdiskutert reklame Ingen hadde søkt om tillatelse til å henge opp Meny-plakatene på St. Hanshaugen i Oslo. Stian Jansen i Carat sier at de stolte på utleieren som sa at alt det formelle var i orden.
Dette er vinnerne av Performance Awards 2025 Performance Awards hedrer årets beste prestasjoner – og i år satte konkurransen rekord med hele 87 innsendte bidrag.
Byråkampen 2024: Publicis slo konkurrentene i jakten på mediemilliarden Mediekontoer verdt 1,4 milliarder kroner var i spill i 2024. Dette er de store vinnerne på det norske markedet.
GroupM-duo til Cannes: – Pulsen er i hundre Maja Wirum og Angelika Marcinkeviciute fra GroupM Nexus vant Young Lions Media Norge med sin kampanje «Listen to your pulse». Nå skal de representere Norge i Cannes.
Slår til med storsatsing fra Bergen: – Skal bli et kraftsenter – Vi mener alvor og har en ambisjon om å bygge et av Norges beste fagmiljøer innen B2B-salg og markedsføring.
Mediebyråforeningen lanserer kortversjon av anbudsveilederen Den nye veilederen er kuttet fra 3 209 ord til 970, opplyser de i en pressemelding.
Mediebyråforeningen har anbudsveileder klar Mediebyråforeningen har gjennom 2024 jobbet grundig med å utvikle en anbudsveileder for å gjennomføre best mulige anbudsprosesser for innkjøp av mediebyråtjenester.
Vant pitch: Carat skal jobbe med Elkjøp i hele Norden Kaller det for banebrytende arbeid i hele Norden.
Utfordret mediebyråene: – Tar ikke ansvar i det hele tatt Valgkampen i USA gjør nok en gang desinformasjon til et aktuelt tema, også i Norge.
Carat-sjefen toner ned annonse-krisen: – Avisene skiller seg ikke ut Stian Jansen sier at de fremdeles ser på norske aviser som svært viktige annonse-kanaler.
Måtte slåss mot reklamebyråene. Nå fyller Carat 50 år i Norge Carat ble etablert i Norge i 1974. I år fyller de 50 år, og fikk storfint besøk fra toppledelsen i selskapet.
Aldri har et byrå vunnet så mye på Kuben som Apriil Reklame & Design De beste reklamejobbene i Bergen ble hedret i kveld. Den store vinneren ble Apriil Reklame & Design.