Flere norske byråer anklages for idékopiering: – Endetidstegn for bransjen Kreative ledere ber om mer selvjustis etter en rekke kampanjer med påfallende likheter.
Like som to dråper vann? POL om Hafslunds nye kampanje: – Overraskende lik vår jobb for Eviny Tidligere POL-topp mener Anorak og Hafslund har kopiert en jobb de gjorde. Hafslund sier de har hentet inspirasjon fra eget arkiv.
Tidligere TV 2-topp blir pressesjef for byrådslederen i Bergen Rune Indrøy trer inn som pressesjef for Christine Meyer.
Benedicte blir ny kom-sjef i Northern Lights – Nå går jeg tilbake til bransjen jeg kom fra, men for å jobbe med det nye som skal ta oss videre.
Komsjefen slutter i Eviny – går til Skatteetaten – Jeg har fått et utrolig godt inntrykk av de gjennom rekrutteringsprosessen.
Eviny kutter 100 stillinger – kommunikasjonsdirektøren må ut av konsernledelsen Skal spare 250 millioner. 100 personer må gå, dette betyr det for kommunikasjonsavdelingen.
Dentsu dedikerte årets hackaton til Eviny med grønn kreativitet – Vi lover at vi allerede i år sammen med våre kunder skal påvirke mer enn én million nordmenn til å ta mer bærekraftige valg.
Annonsører gir bort TV-tid på Black Friday for å bekjempe tvunget sexsalg Tema for årets 16-dagerskampanje for FN er menneskehandel og tvunget sexsalg. Nå gir flere store norske aktører vekk sin annonsetid på Black Friday for å få oppmerksomhet om problematikken.
BKK samarbeider med fire byrå for å få på plass navneendring til 50 millioner kroner Vestlandets største fornybarselskap, BKK, har valgt byråene Carat, POL, Try Råd og Netlife Bergen som samarbeidspartnere når selskapet nå skal gå fra én til to merkevarer.
Sikter mot utlandet: BKK skifter navn til Eviny Skal bruke mellom 40 og 50 millioner kroner på å skifte navn.