Euro Accident henter journalist: – Hopper ut i det ukjente Even Lübeck har bakgrunn fra Nordre Aker Budstikke, VG og NTB. Nå bytter han side av bordet og blir innholds- og sosiale medier-spesialist i forsikringsselskapet.
Arve Uglum er i gang i ny jobb: – No er det mykje på gang Stemma frå Der ingen skulle tru nokon kunne bu, skal no jobba med helsekommunikasjon. Starten har vore heseblesande.
Fra Zynk til Forsvarsdepartementet Frank Lynum har startet som seniorrådgiver i Forsvarsdepartementets kommunikasjonsenhet.
Influensere utfordrer mediene: – Vi har fått en femte statsmakt Influensere inntar den politiske arenaen. Podkaster og TikTok-format endrer valgkampens dynamikk, og utfordrer medienes tradisjonelle rolle.
Fra kom.sjef i Kolombus til vikar i NRK – Jeg har jo vært ute av journalistikken i ti år, da er det utrolig spennende å gå tilbake igjen.
Julia Geitvik blir ny kommersiell direktør i VG Som ny kommersiell direktør får Julia Geitvik en sentral rolle i å sikre inntektene som skal bære VGs journalistikk i årene som kommer.
Kommunikasjonsrådgivere – demokratiets usynlige forsvar «I en tid hvor desinformasjon, KI-genererte svindelforsøk og sosiale medier former folks virkelighetsforståelse, er de redaktørstyrte medienes samfunnsoppdrag viktigere enn noen gang. Men det er lett å glemme en yrkesgruppe som jobber i kulissene – oss kommunikasjonsrådgivere», skriver Øystein Hjortland i dette innlegget.
Gir seg som markedssjef – blir avisredaktør Etter bare noen måneder i ny jobb, bytter Mona Terjesen beite.
Dette mener de om å svare journalister på e-post Bør kommunikasjonsfolk svare journalister på e-post? Det er det delte meninger om.
Slik ble Kreftforeningen best i landet på pressearbeid De har bygget en presse-kultur på journalistiske prinsipper – og får betalt i spalteplass.
– Jeg var ikke i tvil om at dette var en jobb for meg Etter å ha blitt rammet av nedbemanning, tok Karoline Pedersen steget fra journalistikken til kommunikasjonsbransjen. Nå har hun landet drømmejobben i Avinor.
Schibsted kutter, skal vi bry oss? «350 årsverk skal vekk i Schibsteds norske og svenske mediehus. Hva betyr det for oss som jobber med kommunikasjon? », spør Anne-Lise Mørch von der Fehr seg i dette innlegget.
Går fra P4 til Fjord Travel Norway Vilde Alfredsen har erfaring som SoMe-journalist i NRK, hvor hun bidro til å bygge Supernytt på TikTok til over 250 000 følgere. Hun kommer sist fra P4, hvor hun produserte innhold til deres sosiale medier.
Går fra Teknisk Ukeblad til TRY Innhold – En skarp innholdsrådgiver som raskt kan gå inn i komplisert tematikk for kundene våre, sier leder for TRY Innhold, Madeleine Strand.