– Fått noen meldinger med «hæ!?» «Kiwi-Camilla» er historie – nå går Matilde Solbakken under sitt virkelige navn i reklamefilmene for Kiwi.
Over 10.000 medieoppslag – og bare tre og en halv stilling: – Høyt tempo og litt armer og bein KIWIs lille kommunikasjonsavdeling håndterer både ekstern og intern kommunikasjon for en av Norges mest synlige og omtalte merkevarer. Nå kan de bli «Beste kommunikasjonsavdeling».
Se shortlist til Den store kommunikasjonsprisen her! Endelig er listen over de som skal til finalen i tidenes første kommunikasjonspris klar!
Kiwi og «Mækkern» har skjønt noe få andre har «Jeg mistenker at disse kampanjene ikke først og fremst er laget for å rekruttere flere restaurantmedarbeidere og butikkansatte», skriver Hans Petter Stub.
Fikk reklame-kritikk. Nå svarer matvarekjedene Ekspert på dagligvarehandel, Odd Gisholt, mener matvarekjedene bruker for mye penger på reklame. Kjedene selv er uenige.
Priskrigen er i gang: – Matvarekjedene bruker altfor mye penger på reklame Dyrtid og priskrig på matvarer gjør kundene mer oppmerksomme på dagligvarebutikkenes markedsføring, mener eksperter.
Kuttet momsen – solgte 500 tonn mer fisk Da Kiwi innførte «momskutt» på fisk denne høsten, kastet Rema 1000 og Coop Extra seg med. Resultatet? Nordmenn valgte fisk til middag.
Abonnement-løsning på Meta: Dette kan det bety for annonsørene Meta har luftet forslaget om å innføre en abonnementsavgift på sine plattformer. Hvordan vil det påvirke annonsører?
Årets Grand Prix-vinner kan fungere som et forbilde for alle som jobber med markedsføring Kiwi skaper full effekt med bærekraft og PHD og WAL stikker av med Grand Prix i ANFO Effekt.
Hedrer bransjen under ANFO Effekt – Det har vært en gigantisk dugnad i bransjen, vi er flere mennesker som har blitt flinkere og det er hele bransjen som har løftet oss til dette her.
Spoon lanserer skreddesrsydd kommersiell plattform for markedsføring av mat og drikke Den nye innholdsplattformen brukes allerede av store globale merkevarer.
Geelmuyden Kiese og Trigger stikker av med tre IN2Sabre-gull Norske byrå hevder seg i internasjonalt konkurranse.
Trigger har hele sju jobber på shortlist i EM for PR: – Vi har ambisjoner om å hevde oss i toppen Trigger, Geelmuyden Kiese og PR-Operatørene skal forsvare de norske fargene i årets VM for PR.
Professor kaller Kiwi-prising et PR-stunt KIWI har som eneste aktør ikke hevet prisene, blir beskyldt for PR-stunt.
Ble kåret til årets byrå i Europa: Trigger ble den store norske vinneren under årets «EM i PR» Norge hadde 44 vinnersjanser i årets utgave av European Exellence Awards. Det ble storfangst for norske byrå fredag kveld.