Medietilsynet: – Aldersgrense alene er ikke nok til å beskytte barn på sosiale medier Tilsynet støtter regjeringens forslag om å innføre aldersgrense for sosiale medier, men mener lovforslaget byr på flere utfordringer.
Energi-topp hyller regjeringens strøm-kommunikasjon – Viser hvordan kommunikasjon kan brukes proaktivt for å ta eierskap til en utfordrende samfunnsdebatt, sette agenda og bygge tillit.
Norge vil ha EU med på 15-årsgrense for sosiale medier Regjeringen ber EU støtte forslag om aldersgrense på sosiale medier. – Europa må stå samlet i møte med tech-gigantene, sier statsrådene.
Nytt reklameforbud kan bety slutten for MFU: – Avvikles mest sannsynlig Den nye forskriften som forbyr markedsføring av usunn mat og drikke rettet mot barn, kan bety kroken på døra for Matbransjens Faglige Utvalg (MFU). Det sier utvalget selv i en kommentar til KOM24.
Nå blir det forbudt å markedsføre godteri til barn Regjeringen innfører totalforbud mot reklame for usunn mat og drikke rettet mot barn. Nå skjerpes reglene utover bransjens egen selvregulering.
Senterpartiet er tilbake i opposisjon: Dette skjer i kommunikasjonsavdelingen nå Senterpartiet valgte å forlate regjeringen på grunn av uenigheter om strøm. Det får også følger for kommunikasjonsavdelingen i partiet.
Senterpartiet er ute av regjeringen – Dette tror byråtoppene skjer Blir det lov å kjøpe tjenester av PR- og kommunikasjonsbyrå igjen?
Kritisk til lovforslag: – Kan føre til økonomiske tap for bransjen Kreativt Forum, ANFO og Sponsor- og Eventforeningen har kommet med sine synspunkter til regjeringen.
Ketil Solvik-Olsen blir assosiert partner i Geelmuyden Kiese Den tidligere samferdselsministeren og stortingspolitikeren vil bistå kunder med politisk og strategisk kommunikasjon. Han begynner i rollen i desember.
NHO slakter regjeringens reklameforbud Regjeringen vil forby markedsføring av usunn mat og drikke rettet mot barn. NHO mener forskriften er uklar og i praksis kun rammer norske produsenter.
Her lukter det juridisk trøbbel for regjeringen så vel som annonsørene «Blir det en lovpålagt plikt i Norge til å personalisere markedsføring i sosiale medier?», spør Vebjørn Søndersrød.
Foreldre oppfordres til å overholde aldersgrensen på sosiale medier Seks statlige etater går sammen og oppfordrer foreldre til å holde aldersgrensen på sosiale medier for barna sine.
Vinner omstridt kontrakt verdt 200 millioner Regjeringen lokket eventbransjen med en gigantavtale, men anbudsprosessen ble kontroversiell – ett byrå trakk seg, og til slutt sto fem aktører igjen i kampen om kontrakten.
Vil innføre 15-årsgrense i sosiale medier: – Glade for at regjeringen nå tar grep Forbrukerrådet ber om at forslag om aldersgrense og eventuelle verifiseringsløsninger utredes grundig.
Reagerer på regjeringens nye kommunikasjonsstrategi Mener regjeringen misbruker gentlemens agreement. Fra regjeringen selv er det taust.
Ingen nye PR-kutt fra Vedum Lovet å kutte bruken av kommunikasjonsbyrå i Staten, men heller ikke i år er det kommet konkrete kutt.