SINTEFs podkast gjør forskerne bedre til å kommunisere – Vi får stor innsikt i hva det forskes på, og de blir bedre til å kommunisere det de forsker på.
Chris Guldberg fra Norges Sjømatråd blir ny kommunikasjonsdirektør for Norsk helsenett Tiltrer rollen i mars neste år.
Universitetet i Oslo prøvde å få oversikt over alle Facebook-sidene sine. Da de passerte 400 sluttet de å telle Slik klarer noen av landets største forskningsinstitusjoner å nå ut til folket.
Ungdommen skal kommunisere klimabudskap i sommer Trondheim kommune, NTNU og SINTEF med sommerjobb for unge som vil kommunisere ut viktige klimabudskap.
Nå kaster et av Europas største uavhengige forskningsinstitutter seg på podkast-bølgen Målet er å gjøre deg litt smartere og gi deg større tro på fremtiden.
Kommunikasjonslederen bruker analyseprogram for å sjekke hvor forståelig innholdet er – Vi ser også forskning om sosiale medier som viser at lettlest tekst i et facebookinnlegg får mye mer klikk og engasjement enn tekster som er vanskeligere å lese.
Christina spiser julemiddagen bare iført ullundertøy Christina ble stolt da forsknings- og høyere utdanningsminister Henrik Asheim dro fram hennes artikkel i vinter.
Slik gjør kommunikasjonsteamet forskning interessant for folk flest: – Fra fakta til følelser – Vi ønsker å skape innsyn i det vi gjør og aksept for forskning, sier SINTEF Energis kommunikasjonsdirektør.