Mala Wang-Naveen blir ny kommunikasjonsdirektør i Digdir Mala Wang-Naveen, tidligere kommunikasjonssjef i SINTEF Digital, trer fra 1. desember inn i rollen som kommunikasjonsdirektør i Digitaliseringsdirektoratet (Digdir).
Podkasten «Smart Forklart» når 100 episoder I sommer introduserer de kortere episoder for å holde lytterne oppdatert med fakta i en lett tilgjengelig form.
Morten Dalsmo får markedsdirektørstilling på SINTEF Styrker SINTEF sitt lederteam ved å utnevne Morten Dalsmo til konserndirektør for kunder og marked.
Strømkrise og elleville strømpriser har fått briter og irer til å strømme til Sintefs egen blogg om vedfyring Flere lesere og lengre lesetid – slik får Sintef forskningen sin ut til folket
Sintefs kommunikasjonssjef gir seg på Twitter – Fått nok av troll – Jeg har aldri opplevd å bli trollet på den måten av anonyme kontoer med få følgere og som er opprettet i 2022 etter at jeg skrev om rasismen jeg har opplevd.
Lånekassen inviterer kjendisgjester til å fortelle om studietiden sin i ny podkast – Vi ønsker å få fram alle de unike historiene fra en tid som er veldig viktig for mange. Og vi opplever at dette er historier som ikke har blitt delt tidligere, sier Hege Paulsen Bråtner.
Vipps, Sintef og Google er landets mest attraktive arbeidsplasser – slik har de greid det – Det er helt rått! Det er en knallsterk pall som er preget av aktører med meningsfulle oppdrag i miljøer der man kan utvikle seg og vokse. Vi er stolte av å være i et så flott selskap.
Christina brukte en engelsk oversettelse på en tittel som inneholdt ordene «våt drøm» – Det viste seg å være en dårlig avgjørelse og jeg måtte gjøre det redaktører aldri skal gjøre – endre tittelen.
SINTEFs podkast gjør forskerne bedre til å kommunisere – Vi får stor innsikt i hva det forskes på, og de blir bedre til å kommunisere det de forsker på.
Chris Guldberg fra Norges Sjømatråd blir ny kommunikasjonsdirektør for Norsk helsenett Tiltrer rollen i mars neste år.
Universitetet i Oslo prøvde å få oversikt over alle Facebook-sidene sine. Da de passerte 400 sluttet de å telle Slik klarer noen av landets største forskningsinstitusjoner å nå ut til folket.
Ungdommen skal kommunisere klimabudskap i sommer Trondheim kommune, NTNU og SINTEF med sommerjobb for unge som vil kommunisere ut viktige klimabudskap.
Nå kaster et av Europas største uavhengige forskningsinstitutter seg på podkast-bølgen Målet er å gjøre deg litt smartere og gi deg større tro på fremtiden.
Kommunikasjonslederen bruker analyseprogram for å sjekke hvor forståelig innholdet er – Vi ser også forskning om sosiale medier som viser at lettlest tekst i et facebookinnlegg får mye mer klikk og engasjement enn tekster som er vanskeligere å lese.
Christina spiser julemiddagen bare iført ullundertøy Christina ble stolt da forsknings- og høyere utdanningsminister Henrik Asheim dro fram hennes artikkel i vinter.
Slik gjør kommunikasjonsteamet forskning interessant for folk flest: – Fra fakta til følelser – Vi ønsker å skape innsyn i det vi gjør og aksept for forskning, sier SINTEF Energis kommunikasjonsdirektør.