Morten Dalsmo skal lede SINTEFs satsing på marked og kundekontakt.
Morten Dalsmo skal lede SINTEFs satsing på marked og kundekontakt.

Morten Dalsmo får markeds­direktørstilling på SINTEF

Styrker SINTEF sitt lederteam ved å utnevne Morten Dalsmo til konserndirektør for kunder og marked.

Publisert Sist oppdatert

– Jeg er svært motivert for å ta fatt på dette arbeidet og gleder meg til å tre inn i denne nye stillingen. Arbeid med kunder og marked ligger mitt hjerte nær, og med SINTEFs sterke merkevare er det er stort potensiale, sier Dalsmo selv i en pressemelding fra SINTEF.

Han har ledet SINTEF Digital i syv år, og bringer med seg betydelig erfaring og innsikt i organisasjonens virksomhet. 

Han vil forsterke den strategiske kundedialogen og samarbeidet med eksisterende og potensielle nye nøkkelkunder. 

– Mortens omfattende erfaring innen salg og strategisk kundedialog har vært avgjørende for vårt valg om å satse på denne rollen. Hensikten er å styrke vår evne til en koordinert strategisk kundedialog som skal bidra til målet om samskaping med kunder og koble deres behov til forskningsfronten, som er sentralt i SINTEFs målbilde, forklarer konsernsjef Alexandra Bech Gjørv. 

–Vi befinner oss i en tid med stort fokus på digital teknologi og taktskifte, og der økonomisk press har ført til endringer i rammebetingelser som utfordrer vår posisjon. Derfor har vi besluttet å jobbe mer målrettet med vårt marked og våre kunder som vi mener trenger et sterkt forskningsinstitutt for å lykkes med den grønne, digitale og sirkulære omstillingen, sier hun.

Morten Dalsmo går over i den nye rollen 1. desember. Samtidig vil stillingen som konserndirektør og instituttleder for SINTEF Digital bli lyst ut. 

Forskningssjef Trond Runar Hagen er konstituert direktør til stillingen besettes permanent. 

Powered by Labrador CMS