Smeh og Morgenstern deler på månedens jobb for september – Tøft gjort av Oda å ta tak i dette, sier juryen om Smehs jobb. – Noe av det beste jeg har sett på TV på flere år, blir det sagt om Morgensterns jobb.
Smeh henter duo fra Morgenstern Mira Liv Helland Mortensen og Sebastian Graf Stenberg blir seniorteam i Smeh.
Stjålet reklame ble snakkis: – Vi må jo le Hvordan får man folk til å snakke om reklame? Oda og Smeh prøvde med en 11 kilo tung pose i kjetting på Bislett. Det fungerte – kanskje litt for godt. For nå er posen borte.
Slik bygger Stordalen sitt kommunikasjonsimperium Petter Stordalen har vært med på å starte seks byråer på kort tid.
Her er Smehs første kampanje for Oda Å endre vaner er vanskelig, men budskapet er enkelt i Odas nyeste kampanje, som er utviklet i samarbeid med Smeh: Slutt med butikk.
Smeh og Felleskjøpet vinner Sølvfisken for mai: – Humor og innsikt som åpner dørene Reklamebyrået Smeh går til topps i mai med Felleskjøpet-kampanjen «For alle».
Slik gikk det med bransjen under Holmenkollstafetten I helgen gikk Holmenkollstafetten av stabelen. Her har vi samlet en oversikt over hvordan det gikk med byråene våre.
Felleskjøpet lanserer ny kampanje: – Vi er butikken for alle I påsken lanserte Felleskjøpet en ny, nasjonal reklamekampanje med ett tydelig mål: Å vise at den grønne og gule butikken er for langt flere enn mange tror.
TRYs Zalo-annonse hylles: – Det er faktisk ingenting med denne kampanjen som ikke er bra – I en aktuell periode hvor vi har sett KI -annonsen som både er ræl, slurvete og dørgende kjedelig, er det deilig å se at menneskelig kreativitet spiser KI-generert kreativitet til frokost.
Dette går pengene fra Gullblyanten til: – Det koster å arrangere Det koster å sende inn bidrag til Gullblyanten. Benedikte Løvdal i Kreativt Forum forklarer hvor pengene tar veien.
Dette sier byråene om frilans-bruk – Det er klart at når byråer med 80 til 100 ansatte skal kutte 10, 15 eller 20 prosent av bemanningen sin, blir det mange dyktige folk på markedet.
Stordalen starter techbyrå - får med seg TRY-trio Petter A. Stordalen fortsetter å investere i den kreative bransjen, og går sammen med et team fra TRY om å starte creative tech-byrået Smør.
Drømmer om å bli kjent som «Farmen-Svein» – Jeg tror det hadde vært gøy å loke litt 100 år tilbake i tid, cosplaye Gaute Grøtta Grav, og stjele egg for å skape litt dårlig stemning.