Her er Smehs første kampanje for Oda Å endre vaner er vanskelig, men budskapet er enkelt i Odas nyeste kampanje, som er utviklet i samarbeid med Smeh: Slutt med butikk.
Smeh og Felleskjøpet vinner Sølvfisken for mai: – Humor og innsikt som åpner dørene Reklamebyrået Smeh går til topps i mai med Felleskjøpet-kampanjen «For alle».
Slik gikk det med bransjen under Holmenkollstafetten I helgen gikk Holmenkollstafetten av stabelen. Her har vi samlet en oversikt over hvordan det gikk med byråene våre.
Felleskjøpet lanserer ny kampanje: – Vi er butikken for alle I påsken lanserte Felleskjøpet en ny, nasjonal reklamekampanje med ett tydelig mål: Å vise at den grønne og gule butikken er for langt flere enn mange tror.
TRYs Zalo-annonse hylles: – Det er faktisk ingenting med denne kampanjen som ikke er bra – I en aktuell periode hvor vi har sett KI -annonsen som både er ræl, slurvete og dørgende kjedelig, er det deilig å se at menneskelig kreativitet spiser KI-generert kreativitet til frokost.
Dette går pengene fra Gullblyanten til: – Det koster å arrangere Det koster å sende inn bidrag til Gullblyanten. Benedikte Løvdal i Kreativt Forum forklarer hvor pengene tar veien.
Dette sier byråene om frilans-bruk – Det er klart at når byråer med 80 til 100 ansatte skal kutte 10, 15 eller 20 prosent av bemanningen sin, blir det mange dyktige folk på markedet.
Stordalen starter techbyrå - får med seg TRY-trio Petter A. Stordalen fortsetter å investere i den kreative bransjen, og går sammen med et team fra TRY om å starte creative tech-byrået Smør.
Drømmer om å bli kjent som «Farmen-Svein» – Jeg tror det hadde vært gøy å loke litt 100 år tilbake i tid, cosplaye Gaute Grøtta Grav, og stjele egg for å skape litt dårlig stemning.
Gullblyanten er i gang: – Håper alltid vi kan stikke av med noe metall Reklamebransjen har samlet seg i Oslo konserthus.
– Har tenkt lenge på å gjøre et «comeback» i PR-bransjen Andreas Nyheim er tilbake i bransjen som han forlot i 2016.
Erling Braut Haaland fronter ny kampanje Smeh er ute med sin aller første kampanje for Hennig-Olsen. Nå spekuleres det i om nordmenn forstår hvor stort det er.
Milliardærene i reklamebyråkamp: – Litt bikkjeslagsmål er helt greit Rema 1000 jakter nytt reklamebyrå.
– Da vi fikk Hennig-Olsen kontrakten fikk jeg tårer i øynene. Det var så viktig Gjengen bak SMEH snakker om hvordan det er å starte opp reklamebyrå i 2023 og om hvorfor de mener dagens reklamer ikke er gode nok.