Her er det nye styret i Mediebyråforeningen Skal vi lykkes, må vi også være tydelige på den økte verdien vi skaper for annonsører, medier og samfunnet for øvrig.
Dentsu om timingen til ny influenser-satsing: – Var nå det passa! Norge er det 43. landet der Dentsu setter i gang prosjektet «Dentsu Influence». Målet er å gjøre valget av influenser-samarbeid «tryggere» for merkevarer.
TV 2-sjefen om annonse-krisen: – Vi kunne garantert gjort ting bedre Arendalsuka er i gang. Også i år ble det heftig diskusjon om hvor norske annonsører bør legge igjen pengene sine.
Endrer praksis etter omdiskutert reklame Ingen hadde søkt om tillatelse til å henge opp Meny-plakatene på St. Hanshaugen i Oslo. Stian Jansen i Carat sier at de stolte på utleieren som sa at alt det formelle var i orden.
Knallhardt ut mot Meny-reklame: – Blir rasende Flere naboer reagerte da Meny hang opp svære banner på St. Hanshaugen i Oslo. Nå må de tas ned.
GroupM-duo til Cannes: – Pulsen er i hundre Maja Wirum og Angelika Marcinkeviciute fra GroupM Nexus vant Young Lions Media Norge med sin kampanje «Listen to your pulse». Nå skal de representere Norge i Cannes.
Slår til med storsatsing fra Bergen: – Skal bli et kraftsenter – Vi mener alvor og har en ambisjon om å bygge et av Norges beste fagmiljøer innen B2B-salg og markedsføring.
Mediebyråforeningen lanserer kortversjon av anbudsveilederen Den nye veilederen er kuttet fra 3 209 ord til 970, opplyser de i en pressemelding.
Mediebyråforeningen relanserer Mediebarometeret Vil nå tilby omsetningstall i mediekanalene på bransjenivå.
Fikk kritikk for omfattende veileder – nå kommer en kortere versjon Mediebyråforeningen tar grep for å gjøre anbudsveilederen sin mer forståelig.
Mediebyråforeningen har anbudsveileder klar Mediebyråforeningen har gjennom 2024 jobbet grundig med å utvikle en anbudsveileder for å gjennomføre best mulige anbudsprosesser for innkjøp av mediebyråtjenester.
Vant pitch: Carat skal jobbe med Elkjøp i hele Norden Kaller det for banebrytende arbeid i hele Norden.
Utfordret mediebyråene: – Tar ikke ansvar i det hele tatt Valgkampen i USA gjør nok en gang desinformasjon til et aktuelt tema, også i Norge.
Carat-sjefen toner ned annonse-krisen: – Avisene skiller seg ikke ut Stian Jansen sier at de fremdeles ser på norske aviser som svært viktige annonse-kanaler.
Nå vil og Mediebyråforeningen til Arendal For første gang skal Mediebyråforeningen være synlige i Arendal i år.
Måtte slåss mot reklamebyråene. Nå fyller Carat 50 år i Norge Carat ble etablert i Norge i 1974. I år fyller de 50 år, og fikk storfint besøk fra toppledelsen i selskapet.
Her får Sofia og Silje fra Dentsu vite at de skal til Cannes Stakk av med seier i Young Lions Media 2022. Nå skal de representere Norge i den prestisjefylte konkurransen.