Annonsører om monstersummen: – Gir grunnlag for bekymring En ny prognose viser at norske annonsører kommer til å støtte Meta, TikTok, Google og Snap med 14,5 milliarder kroner i 2026. Annonsørene er delt i synet på det gigantiske tallet.
Burson kutter underskuddet med ti millioner – men går fortsatt i minus En gang var de blant de største i bransjen. Nå kjemper Burson for å komme tilbake i pluss etter år med underskudd og nedbemanninger.
Medieomsetningen med et solid første halvår Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen viser et stabilt og positivt første halvår sammenlignet med fjoråret.
– Vi er ikke blant dem som driver annonsekronene ut av landet Mens stadig flere annonsekroner havner hos globale giganter, sier EssenceMediacom og Atyp at de aktivt velger norske medier – og utfordrer resten av bransjen til å ta større ansvar.
Ny reklame-løsning: – Ikke alltid to streker under svaret i et prosjekt som dette Advanced TV målretter reklame helt ned på postnummer-nivå.
GroupM lanserer ny TV-løsning TV har lenge vært kongen i medielandskapet, men den digitale tidsalderen har tvunget den gamle kjempen til å tilpasse seg.
Taper millioner i Norge: Hill & Knowlton og BCW blir Burson Kommunikasjonsbyråene Hill & Knowlton og Burson Cohn & Wolfe (BCW) skal heretter operere under det nye navnet Burson, og blir en del av det største PR-nettverket i verden.
Landor flytter inn hos Hill & Knowlton Nok et WPP-selskap flytter inn hos Hill & Knowlton i VIA Vika. – Styrker samarbeidet og nettverket, sier Andreas Wabø i H&K.