F.v. Joachim Haraldsen og Erik Holm.
F.v. Joachim Haraldsen og Erik Holm.

Esportlaget Heroic med ny Chief Marketing Officer

Erik Holm skal skape magi som CFO for Heroic.

Publisert Sist oppdatert

Som den første av fem spennende signeringer har esportlaget Heroic ansatt Erik Holm som Chief Marketing Officer, opplyses i en pressemelding torsdag.

– Esport er en bransje i utrolig vekst og med enorm oppside. Posisjonene Heroic allerede har sikret i de mest attraktive spillene er helt i toppsjiktet og kan sammenlignes med de største globale sportsorganisasjonene, sier han og legger til:

– Det virker ikke som det helt har gått opp for oss nordmenn hvor stort dette faktisk er. Å få ta del i kampen om å bli størst i verden er vanskelig å takke nei til. Samtidig er det en slags barndomsdrøm å få jobbe med gaming, sier Erik Holm, som kommer fra spareappen Spiff der han var CMO og partner.

Skal bli verdensledende

I Heroic, tidligere Omaken Sports, vil han få en sentral rolle i å realisere Joachim «Noobwork» Haraldsens visjon om et verdensledende spillselskap. I tillegg er han hjernen bak årets store snakkis Arkitekturopprøret.

Holm har tidligere også vært Head of Growth, kreativ og strategisk sjef i RED Dentsu X og på fritiden bygget den svenske klubben AIKs SoMe-kanaler til å bli størst i Norden.

– Det har nok ikke gått noen hus forbi det Holm har fått til med Arkitekturopprøret. Skal vi i Heroic bli best, må vi ha de beste folkene, sier CEO Joachim Haraldsen.

Esport er den hurtigst voksende sporten i verden. Mellom 500 og 600 millioner mennesker følger esport globalt og over en milliard mennesker gamer hver dag. Snart er det den største publikumssporten i USA.

– Det virker ikke som det helt har gått opp for oss nordmenn hvor stort dette faktisk er. Å få ta del i kampen om å bli størst i verden er vanskelig å takke nei til. Samtidig er det en slags barndomsdrøm å få jobbe med gaming, sier Holm.

Skaper magi

Haraldsen er minst like fornøyd med nyansettelsen:

- Erik har en bakgrunn som vil passe Heroic perfekt! Når det gjelder marketing og vekst har Erik en track record i Norge som få er i nærheten av. Det er bare å se hva han nå nylig har fått til med Arkitekturopprøret for å skjønne hvilken magi han kan skape. Over 300 oppslag i norsk media siden april i år sier sitt. Det er rett og slett imponerende.

Tidligere i år hentet Heroic 150 millioner kroner fra norske investorer. Ambisjonen er å gjøre Heroic til et av verdens største organisasjoner innen esport og gaming. Investor Christian Åbyholm er positiv til veien Heroic nå går:

– Det er utrolig positivt å se hvilket kaliber av talent de har klart å tiltrekke seg. At norske så vel som internasjonale topprofiler har så stor tro på esporten og posisjonen til selskapet er et sterkt signal om at vi vil lykkes. Erik er den første i rekken av fem nye profiler som vi gleder oss til å følge i tiden som kommer, sier Åbyholm.

Powered by Labrador CMS