Øverst fra venstre: Eystein Norderval, Sindre Prestby, Magdalena Kamøy, Vetle Gjevestad Agledahl. Foran fra venstre: Maria Tverraaen og Gunhild Sletten Gundersen

Ibux velger Trigger ­– lanserer nytt kreativt konsept for å vise egenskapene

Har laget et konsept med hverdagslige situasjoner mange kan relatere seg til.

Publisert

– Etter en pitcherunde ble Trigger valgt som partner, da vi falt for deres helhetlige og nytenkende konsept, forteller Senior Brand Manager i Karo Pharma, Maria Tverraaen i en pressemelding.

«Når du tenkte at du skulle imponere på sosiale medier».

Karo Pharma har valgt Trigger som kreativ partner for merkevaren Ibux, og lanserer nå sitt nye kommunikasjonskonsept med ambisjon om å bygge kunnskap hos befolkningen.

– Vi ønsket å vise egenskapene til Ibux på en ny og engasjerende måte.

Inspirert av hverdagslige overmot

Ibux er Norges nest mest solgte smertestillende medikament, men undersøkelser gjennomført av Karo Pharma viser at nordmenn ikke nødvendigvis vet hvilke typer smerter produktet er utviklet for å behandle.

Oppgaven ble derfor å utvikle et kreativt kommunikasjonskonsept som formidler de unike egenskapene til Ibux på en engasjerende og relaterbar måte, og som samtidig posisjonerer Ibux for årene som kommer.

«Når du tar på deg hæler etter to år med tøfler».

– Vi har hentet inspirasjon fra menneskers hverdagslige overmot. Jeg slutter aldri å imponere meg selv med situasjoner jeg helt tydelig ser hvordan vil ende, men allikevel tror vil få et annet utfall akkurat denne gangen. Det tror vi mange kan relatere seg til, forteller kreatør Eystein Norderval.

Samarbeidet mellom Trigger og Karo Pharma startet med den prisvinnende kampanjen «Ta vare på intimiteten» for Asan, og Ibux blir dermed byråets andre produkt i porteføljen. Både kunde og byrå skryter av gode prosesser og et tett forhold.

– Samarbeidet med Trigger fungerer veldig bra, og vi i Karo Pharma ser fram til å lansere den nye kampanjen og sammen videreutvikle merkevaren i fremtiden, avslutter Tverraaen.

Willy Nikkers har stått for film- og fotoproduksjon for kampanjen, mens OMD er ansvarlig for mediekjøp og plasseringer.

Powered by Labrador CMS