Lars N. Sæthre er ferdig i Handelsbanken.

Slutter som kom-direktør i Handelsbanken

Etter nesten 14 år i jobben skal Lars N. Sæthre finne på noe nytt.

Publisert

Lars N. Sæthre slutter som markeds- og kommunikasjonsdirektør i Handelsbanken Norge. Det ble offentliggjort internt i organisasjonen klokken 11 i dag.

I en e-post skriver Sæthre at tiden er kommet for å erklære en intens, morsom og utviklende etappe for Handelsbanken som ferdigløpt. 

– Jeg har bestemt meg for å takke av etter nesten 14 år som markeds- og kommunikasjonsdirektør. 

Sæthre startet i Handelsbanken i 2010 med oppdrag å bygge opp en markeds- og kommunikasjonsavdeling. 

Da kom han fra stillingen som partner og rådgiver i det nordiske PR-firmaet JKL Group. Tidligere har han jobbet som pressefotograf og nyhets- og næringslivsjournalist i flere medier, aller mest i Aftenposten.

– Jeg er veldig stolt over hva vi har fått til disse årene. Vi har trodd på kraften av en sterk kultur og jobbet etter en offensiv strategi for å utvikle banken - alltid med kundens beste for øye. Når Norsk Kundebarometer kårer Handelsbanken til banken med de mest fornøyde kundene, tar vi det som en hyggelig anerkjennelse. Når godt over 90 prosent av ansatte sier de er stolte av banken de jobber i, viser det effekten av godt lederskap og kulturarbeid, legger han til.

I Handelsbanken har jeg han hatt ansvar for markeds- og kommunikasjonsarbeidet, ekstern synlighet og PR – og internkultur og internkommunikasjon. Markeds- og kommunikasjonsavdelingen har 13 medarbeidere.

Joel Holm, pressetalsmann for konsernet, går fra i morgen av inn i stillingen som fungerende markeds- og kommunikasjonsdirektør. 

Det har vært store endringer i Handelsbanken så langt i år. Michael Green har blitt ny konsernsjef, og det er kommet en ny kommunikasjonsledelse for konsernet.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS