Jakob Vasbotten og Julie Tveteraas har troen på at det blir Gullkalven med publikum til stedes i år.

Gullkalven må for andre år på rad bli heldigital

Åpner for publikum om reglene endrer seg.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Gullkalven var i utgangspunktet tenkt som et fysisk arrangement i år, men mens vi opplever rekorder i smittetall og forsinkelser i vaksinering, ser Gullkalven seg nødt til å finne andre mulige løsninger.

29 av 30 år med publikum

– I år vil hele eventet bli live-streamet. Vi kommer til å legge det opp slik at den digitale prisutdelingen enkelt kan bli åpnet for å ha deltakere og samarbeidspartnere til stede dersom tiltakene løsner, sier leder Jakob Vasbotten i en pressemelding.

Gullkalven er Norges største studentkonkurranse innen kreativ kommunikasjon.

I år faller Gullkalvens prisutdeling på 28. mai. Med en dato så nærme sommeren, hadde Gullkalven håpet å kunne gjennomføre sin prisutdeling slik de har gjort i 29 av 30 tidligere år – som et fysisk arrangement, men slik ble det altså ikke.

Snart tid for innsending

Snart er det fritt frem for hele landets kreative studenter å sende inn sine bidrag til konkurransen. Det åpnes for innsendinger mellom 25. mars og 25. april i kategoriene design, kommersiell og ikke-kommersiell.

I fjor ble leder Jakob Vassbotten og nestleder Julie Tveteraas nødt til å gjøre om Gullkalven til heldigitalt arrangement, etter at koronapandemien inntraff landet i mars 2020. Uten tilskuere til stede, ble prisutdelingen heller live-streamet til publikum.

Powered by Labrador CMS