Yngve Haavik, Stian Kallekleiv, Siri Røhr-Staff, Sindre Prestby, Lisa Westad, Erik Helmersen, Anne-Lise Johansen Robb, Eystein Norderval, Martin Grevstad.

Går til miljøkamp med Trigger på laget

Handelens Miljøfond og NFF går nå ut med en felles kampanje. Valget for samarbeidspartner falt på Trigger, etter konkurranse med flere andre byråer.

Publisert

Handelens Miljøfond støtter prosjekter som bidrar til å løse plastens miljøproblemer. Et ferskt samarbeid med Norges Fotballforbund innebærer 80 millioner plastposekroner til tiltak som skal sikre at gummigranulat ikke kommer på avveie.

 Med på laget er Trigger.

– Vi må hjelpe klubbene til å sikre at granulatet forblir på banen og ikke ender opp i naturen eller i vaskemaskinen hjemme. Vi vet at riktige tiltak kan redusere svinnet med rundt 95 prosent, forteller Cecilie Lind, daglig leder i Handelens Miljøfond, i en pressemelding.

Mer fotball, mindre plast

De aller fleste av fotballens rundt 2000 kunstgressbaner bruker gummigranulat. De små, svarte plastknottene er elsket for sin evne til å holde banene spillbare, men forhatt for sin miljøpåvirkning og evne til å dukke opp de rareste steder. 

I fjor vedtok EU et salgs- og omsetningsforbud for granulat, med en overgangsperiode på åtte år.

For å skape bevissthet og engasjement, går nå Handelens Miljøfond og NFF ut med en felles kampanje som har fotballklubbene og deres interessenter som målgruppe.

Valget for samarbeidspartner på kampanjen falt på Trigger, etter konkurranse med flere andre byråer.

– Trigger kan kreativitet og de vet hvordan man engasjerer en målgruppe. De forsto oppgaven godt, og er en glede å samarbeide med, sier kommunikasjonssjef i Handelens Miljøfond Stian Kallekleiv.

– Dette er et kjempegøy oppdrag og en kampanje hvor vi kan spille på hele registeret vårt, både i betalte og fortjente kanaler. I tillegg er de fleste av oss midt i målgruppa selv, som fotballforeldre, trenere eller bare generelle fotballnerder, sier kundeansvarlig i Trigger, Siri Røhr-Staff.

Powered by Labrador CMS