Gjengen fra Mekonomen og Trigger har allerede rullet i gang det
kreative arbeidet. F.v. Hanna Sætre (kreatør, Trigger), Henriette Helgeland Tangen
(prosjektleder, Trigger), Jan Erik Pedersen (markedssjef, Mekonomen), Babak Behrad
(planner, Trigger), Malene Daae (digital manager, Mekonomen), Tone Helene Angsund
(strategisk rådgiver og kundeansvarlig, Trigger), Fredrik Juul (kreatør, Trigger) og Anne
Borgen Sturød (kommersiell direktør, Mekonomen).
Gjengen fra Mekonomen og Trigger har allerede rullet i gang det kreative arbeidet. F.v. Hanna Sætre (kreatør, Trigger), Henriette Helgeland Tangen (prosjektleder, Trigger), Jan Erik Pedersen (markedssjef, Mekonomen), Babak Behrad (planner, Trigger), Malene Daae (digital manager, Mekonomen), Tone Helene Angsund (strategisk rådgiver og kundeansvarlig, Trigger), Fredrik Juul (kreatør, Trigger) og Anne Borgen Sturød (kommersiell direktør, Mekonomen).

Trigger skal mekke reklame for Mekonomen

– Vi skal bidra til å gi bileiere mindre klump i magen, sier Trigger-Tone.

Publisert

Mekonomen er Norges mest kjente bilverkstedskjede, og har i dag 300 verksteder landet rundt. Verkstedkjeden har en sterk merkevare, men ønsker nå hjelp med å styrke det langsiktige strategiarbeidet.

– Vi ønsker oss en partner som virkelig går i dybden på merkevaren vår. Vi trenger noen som kan bidra til å styrke den ut mot bilverkstedskundene og få enda flere til å se fordelene ved å bruke oss, sier Anne Borgen Sturød, kommersiell direktør i Mekonomen Company i en pressemelding. 

Verkstedkjeden vil jobbe strategisk, og utarbeide helt ny kommunikasjon. I arbeidet med å finne en reklamepartner var Mekonomen opptatt av at kreativitet alene ikke var nok.

– Det var viktig for oss å finne et byrå som ikke bare leverer sterke kreative løsninger, men reklame som er effektfull. Vi opplever at Trigger leverer på begge deler, så vi ser fram til å jobbe videre med det dyktige teamet deres, sier Sturød.

Tone Helene Angsund, strategisk rådgiver og kundeansvarlig i Trigger, mener Mekonomen har en helt spesiell markedsposisjon, med store muligheter.

– Nesten alle har hørt om Mekonomen, men hva er egentlig Mekonomen? Jeg ser et enormt potensial i både bransjen, og ikke minst i Mekonomen som merkevare, sier Angsund.

Hun peker på at det mye usikkerhet rundt det å eie bil.

– Vi bileiere får ofte klump i magen når vi tenker på at bilen skal på verksted. Vi aner ikke om vi får en regning på 3 000 eller 30 000 kroner, og mange føler nok at det er lett å bli lurt. Slik skal det ikke være, og vi gleder oss veldig til å hjelpe Mekonomen med å formidle at billivet ditt kan være enkelt, avslutter hun.

Powered by Labrador CMS