Slik vil Schibsted vinne kampen om reklame­oppmerksomheten din i 2022

Inngår samarbeid med Neurons.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Dette er et partnerskap som handler om å sikre verdi for våre annonsører, også før de går live med kampanjen, sier leder for forretningsstrategi i Schibsted Marketing Services, Hanne Ellen Lohne, i en pressemelding.

Etter en omfattende test-periode, girer Schibsted opp og inngår et større partnerskap med dansk baserte Neurons, et analyseinstitutt som har spesialisert seg innen neuromarketing- målinger.

Neuromarketing er rett og slett en metode der det dreier seg om å lese av reaksjoner til de som utsettes for markedsføring eller annet stimuli, som for eksempel en emballasje.

I disse dager onboardes både salgsteam og fagspesialister i Schibsted, og får med det tilgang til Neurons Predict. Verktøyet skal tas i bruk som en del av både kampanjerådgivning og kampanjerapportering.

– For å oppnå effekt må en annonse bli sett og formidle budskapet klart. Dette er selve inngangsbilletten til å oppnå effekt, uavhengig av om det er på kort eller lang sikt, sier leder for Insight & Effect i Schibsted Marketing Services, Pernille Vermedal Høgh.

Partnerskapet rulles ut fra og med 1. januar og vil være tilgjengelig for annonsører som samarbeidet med Schibsted.

– Schibsted sine flater og merkevarer har en naturlig rolle i mange annonsørers kampanjer. Det at disse annonsørene nå får tilgang til et verktøy som predikerer materiellets evne til å skape oppmerksomhet, vil gi mange positive ringvirkninger, sier grunnlegger og leder av Neurons, Dr Thomas Z. Ramsøy

Powered by Labrador CMS