Bjørn-Martin Bache Nordby går fra Trigger til Schibsted News Media på nyåret.

Bjørn-Martin Bache Nordby ny kommunikasjonsdirektør i Schibsted News Media

Forlater Trigger for å bli kommunikasjonsdirektør.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Det melder Schibsted News Media i en pressemelding, torsdag.

Bache Nordby kommer fra stillingen som PR- og kommunikasjonsrådgiver i Trigger, der han også har vært fagleder for PR og samfunn.

Fra tidligere har han lang erfaring som journalist fra blant annet VG, hvor han jobbet i fire år.

– Sentral bidragsyter

– Jeg gleder meg helt enormt til å ta fatt på denne utfordringen. Det er få kommunikasjonsstillinger som innebærer å få jobbe med så mange knallsterke merkevarer på én gang som jeg nå får i Schibsted News Media – og enda færre der merkevarene har så stor betydning for demokratiet og folks hverdag, sier han i pressemeldingen.

Han har nå vært seks år i Trigger.

– Jeg er utrolig takknemlig for de seks fantastiske årene jeg har hatt i Trigger. Jeg har lært utrolig mye av de mest kreative og engasjerte kommunikasjonshodene i byråbransjen.

Bache Nordby starter i Schibsted senest 1. februar. I tillegg til å være dedikert til Schibsteds nyhetsdivisjon, vil Bache Nordby være en del av og en sentral bidragsyter i det totale kommunikasjonsmiljøet i Schibsted.

Han sier i pressemeldingen at han ser fram til å drive utviklingen i mediebransjen fremover, utnytte teknologi på nye måter, og investere i innovasjonsprosjekter på tvers av organisasjonen.

– Blir et solid tilskudd

Som leder og øverste ansvarlige for kommunikasjonsområdet i Schibsted News Media vil han ha en nøkkelrolle i å synliggjøre og skape forståelse for nyhetsdivisjonens forretningsstrategi - både internet og eksternt.

News Media er med sine over 2000 ansatte en premissleverandør for å levere på Schibsteds mål om å være et essensielt bidrag i folks hverdag. Her er god kommunikasjon en absolutt nødvendighet.

– I et felt med mange gode søkere med allsidig bakgrunn, utmerket Bjørn-Martin seg med en dyp innsikt og solid forståelse for Schibsteds posisjon og samfunnsoppdrag. Med sin brede erfaring som både journalist og kommunikasjonsrådgiver har han verktøykassen som skal til for å lykkes. Han har jobbet både operativt og strategisk, og han blir et solid tilskudd for oss i News Media, sier konserndirektør i Schibsted News Media, Siv Juvik Tveitnes.

Powered by Labrador CMS