Rådgiver og innholdsprodusent i Smidesang & Lyng, John-Ivar Frelsøy Eidsmo jobber både med norske og internasjonale klienter. Når han ser tilbake på sine morsomste minner på jobb, trekker han fram en kveld på pub i Dublin, hvor han tok en Guiness med et lag av verdensledende forskere på bølgekraftteknologi.
Rådgiver og innholdsprodusent i Smidesang & Lyng, John-Ivar Frelsøy Eidsmo jobber både med norske og internasjonale klienter. Når han ser tilbake på sine morsomste minner på jobb, trekker han fram en kveld på pub i Dublin, hvor han tok en Guiness med et lag av verdensledende forskere på bølgekraftteknologi.

PÅSKEPRATEN:

John-Ivar skal smake på svigerfars hjemmelagde øl, og gå påsketur med svigermor

Kom litt nærmer på rådgiver og innholdsprodusenten i Smidesang & Lyng.

Publisert Sist oppdatert

KOM24 har stilt fem spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om hva de skal gjøre denne påsken, hva de vil vil anbefale andre å kose seg med denne påsken og hva som er det morsomste de har opplevd på jobben.

I dag er det John-Ivar Frelsøy Eidsmo, som jobber som rådgiver og innholdsprodusent hos Smidesang & Lyng, som svarer på påskepraten.

– Hva skal du gjøre denne påsken?

– I påsken skal jeg smake på svigerfars hjemmelagde øl, gå påsketur med svigermor og nyte livet i østlandets perle, Elverum.

– Hvilke medier/serier/podkaster/innhold vil du anbefale andre å konsumere i påsken?

– Første sesong av podkasten “The Dream” vil jeg anbefale varmt. Podkast-verten tar deg med inn i pyramidespillenes verden, med avslørende detektivarbeid og spennende intervju på innsiden av ulike “multi-level marketing” opplegg. Falske forhåpninger, lumske forretningsmetoder og knuste drømmer. Perfekt påskespenning.

– Tine har fått kjeft etter at de i år har valgt å droppe påskekrimmen på melkekartongen, til fordel for et digitalt påskeunivers. Hva tenker du om det?

– Jeg synes det er kult, men så er jeg veldig glad i variasjon for variasjonens skyld også. Jeg vil påpeke at de kunne ha gjort mer ut av det digitale universet. De har tatt med seg de fine illustrasjonene og du kan sveipe mellom hver tegneserierute, før du til slutt velger hvem du mistenker. Hva med noe mer interaktivt? Legge til flere detaljer i illustrasjonene, kanskje må du zoome inn og flytte på noe for å finne spor? Kanskje du finner en båndspiller og må lytte til et opptak for å finne svaret? Jeg bare kaster ut noen ideer til neste påske, Tine.

– Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?

– Mye av jobben min går i å hjelpe forskere og kunnskapsbedrifter med å formidle tungt fagstoff på en enkel måte. Den jobben har tatt meg til blant annet Brüssel, Dublin, Helsinki og Lisboa. Så det er naturligvis der mye av mine morsomste opplevelser kommer fra. Alt fra å intervjue innflytelsesrike mennesker fra EU-kommisjonen til å ta en Guiness med verdensledende forskere på bølgekraftteknologi. Det er noe surrealistisk med å plutselig finne seg i et annet land å danse til irsk folkemusikk sammen med noen av verdens fremste forskere på unik klimateknologi. Men det er ikke lett å velge én enkelt opplevelse.

– Hvordan blir resten av kommunikasjonsåret?

– Spennende. Jeg jobber fortsatt mye med det samme som før både nasjonalt og internasjonalt, men reisingen er selvfølgelig tatt ut av bildet. Alt skjer digitalt nå, og det betyr jo at både jeg og teamet spiller fullstendig på hjemmebane. Alt vi kan om digital historiefortelling og formidling er mer relevant enn noen gang. Hvordan holder man egentlig fokuset til folk gjennom en presentasjon på Teams? Mye av virkemidlene vi har brukt for å holde folks oppmerksomhet i sosiale medier ser vi at kan overføres til presentasjoner på nett. Det er spennende

Powered by Labrador CMS