Marit Nilsen savner en som Altibox-Michael i bransjen.

#Sommerpraten

Marit sitt høydepunkt i sommer blir Rammstein-konserten i Oslo

– Mein Hertz Brennt!

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det kommunikasjonsrådgiver i Sjøfartsdirektoratet, Marit Nilsen, som svarer i Sommerpraten.

– Har du pass?

– Jepp!

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Årets sommer ble safet inn med bilferie til Danmark mens covidtåka fortsatt lå tjukt over oss. Drømte om Syden og varme for litt siden, men er nå særs godt fornøyd med valg av båt fremfor fly denne sommeren. Etter en barnevennlig uke i digge Danmark, venter Oslo i noen dager. Høydepunktet blir pyroshow med Rammstein (uten barn, vel å merke!) når de tyske «gutta» endelig besøker Norge igjen. Mein Hertz Brennt!

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Da jeg syklet Rallarvegen med gode barndomsvenninner i 2017. Først da gikk det skikkelig opp for meg hva turister ser i landet vårt – jeg var solgt av egne fjorder og fjell – og en kjølig Rallar Amber Ale fra Ægir Bryggeri ved ankomst. Frister til gjentakelse!

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– #Arnekampanjen.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden

– Savner gullkornene til Altibox-Michael (Sivertsen). Er det noen som kan fylle hans sko – sånn, veldig snart?

– Når tryna du sist på jobb?

– Har til gode å tryne skikkelig, men det ble jo småhett i topplokket da Viking Sky-dramaet pågikk på Hustadvika i 2019, og Sjøfartsdirektoratet hadde invitert til livestream av pressekonferansen. Sjefen var på ferie, og vårt tekniske vidunder var i Heimevernet. Da ble det enkelt oppsett med mobilen – som velta og sørget for sort skjerm til alle som fulgte …

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Det enkle er ofte det beste. Keep it simple – også når du kommuniserer vanskelige ting.

Powered by Labrador CMS