Stina Johansen er Rambøll Norges nye kommunikasjonssjef
Spisser satsingen mot bærekraftsrådgivning.
Denne artikkelen er over to år gammel.
Stina Johansen er Rambøll Norges nye kommunikasjonssjef, mens Melisa Fajkovic er ny kommunikasjonsrådgiver med særlig ansvar for visuell kommunikasjon.
Dermed dobler Rambøll Norge sin kommunikasjonsenhet.
– Oppfylte ønskene mine
Det melder Rambøll Norge i en pressemelding.
– Stillingen hos Rambøll oppfylte veldig mange av de ønskene jeg hadde for en ny kommunikasjonsjobb. Det er viktig for meg å jobbe med noe samfunnsnyttig, og det var den nye bærekraftstrategien til Rambøll som fikk meg til å tenne på denne jobben, sier Stina Johansen i pressemeldingen.
I tillegg til sin bakgrunn fra Nord Pool, har Stina Johansen lang kommunikasjonserfaring fra ulike virksomheter som Get, Nettbuss og Odin media.
Melisa Fajkovic kommer fra stillingen som medieanalytiker i medieselskapet Retriever. Melisa er utdannet fotojournalist og har en master i medievitenskap. Hennes bilder har vært publisert i medier som Dagens Næringsliv og Dagbladet.
Vil bli global bransjeleder
– Jeg gleder meg veldig til å bidra med kompetanse innen digital og visuell kommunikasjon, og sammen med nye kolleger arbeide med å få iverksatt den nye strategien og sette bærekraft i fokus, sier Melisa Fajkovic.
Ansettelsene er en del av Rambøll Norges satsing på bærekraftsrådgiving.
– Vi skal være våre kunders foretrukne partner for bærekraftig endring, og et avgjørende mål for Rambøll er å bli en global bransjeleder innenfor grønn energiomstilling. Å lykkes med dette stiller også store krav til hvordan vi kommuniserer, både internt og eksternt. Derfor er vi glade for å ha fått med oss Stina Johansen og Melisa Fajkovic på laget, sier Ole-Petter Thunes, administrerende direktør i Rambøll Norge, i pressemeldingen.