Amerikanske Verizon selger ut sin medievirksomhet, som skal plasseres i et nyopprettet selskap som viderefører det ikoniske merkenavnet: Yahoo.
Amerikanske Verizon selger ut sin medievirksomhet, som skal plasseres i et nyopprettet selskap som viderefører det ikoniske merkenavnet: Yahoo.

Yahoo og AOL selges

Verizon selger ut sin medievirksomhet.

Publisert

Amerikanske Verizon selger ut sin medievirksomhet, som skal plasseres i et nyopprettet selskap som viderefører det ikoniske merkenavnet: Yahoo.

Apollo Global Management punger ut med 5 milliarder dollar for mediedelen av tele- og IT-giganten Verizon. Beløpet tilsvarer drøyt 41,5 milliarder kroner. I tillegg til Yahoo får de også med seg et annet klassisk merkenavn fra internettalderen; AOL var synonymt med internett for mange amerikanere når de første gang koblet seg på nettet.

Verizon får en andel på 10 prosent i det nye selskapet, som fortsatt skal ledes av Guru Gowrappan. 4,25 milliarder av kjøpesummen betales i kontanter. Salget skal sluttføres i andre halvår.

Powered by Labrador CMS