DNB var en av flere aktører som hadde filter tilgjengelig på Snap på nasjonaldagen.
DNB var en av flere aktører som hadde filter tilgjengelig på Snap på nasjonaldagen.

Nådde millioner av nordmenn med Snap-filter

Nordmenn elsker å snappe på 17. mai. Det utnytter annonsørene til det fulle. 

Publisert

Både TINE, DNB og Nille benyttet seg av AR-filter og linser i årets nasjonaldagsfeiring. Det gav stor effekt. Det kommer fram i en pressemelding fra Snap.

– Akkurat som vi er en del av store livshendelser gjennom året, som barns første sparekonto og unges første bolig, ønsker vi å være en del av de gode minnene som skapes på 17. mai. Filter på Snap gir oss et fint og nært format, samtidig som vi oppnår god dekning på kort tid, sier Eirik Landsend Henriksen, direktør for merkevare og spons i DNB.

De nådde en million nordmenn med sitt filter på Snap på nasjonaldagen.

Aktører som Tine, Nille og Diplom-IS nådde også til sammen flere millioner.

– Snapchat brukes for å dele øyeblikk i hverdagen, men vi vet spesielt godt at bruken øker ved store merkedager og høydepunkter. I alle disse øyeblikkene har merkevarer stor mulighet til å delta i samtalen ved bruk av filter – et statisk format som legges over Snapchatternes viktigste øyeblikk i kameraet. Ved å være relevant til både hverdag og feiring kan man nå bredt ut via Snapchatternes delinger. Dette er det vi kaller the power of sharing, sier Lise Lotte Wold, Senior Account Manager i Snapchat Norge.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS