Bleed vinner dobbelt typografi-sertifikat i New York hos Type Directors Club for Historisk museums nye visuelle identitet og logo.

Bleed henter dobbel pris i Type Directors Club

Belønnes for arbeidet med Historisk museums nye visuelle identitet.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Dobbel pris på samme prosjekt er en sjelden glede. Stor takk til Historisk museum som lot oss rote rundt i fortiden for å skape en fin og ærlig inngang til fremtiden. Logoen er en fornyelse av flere av navnetrekkene Henrik Bull lagde til fasaden allerede i overgangen til 1900-tallet, så denne deler vi med ham, sier seniordesigner i Bleed, Halvor Nordrum, i en pressemelding fredag.

Dobbel pris

Bleed henter hjem dobbelt typografi-sertifikat i New York hos Type Directors Club for Historisk Museums nye visuelle identitet. Prosjektet mottok det prestisjetunge sertifikatet «Certificate of Typographic Excellence» for både identitet og logo.

Profilen til Historisk museum ble lansert i fjor, og rulles ut i takt med oppgraderingene som har foregått på museet de seneste årene.

– Byråer sender inn sine beste arbeider, og så er det en internasjonal jury som vurderer arbeidene, opplyser Daglig leder og Partner i Bleed, Christoffer Nøkleby til KOM24.

I år var det sendt inn mer enn 2 000 arbeider til Type Directors Club, som er en del av One Club, som i tillegg kårer de beste kreative arbeidene gjennom anerkjente konkurranser som blant andre «The One Show», «ADC Awards» og «Young Ones».

Bleed stakk også av med en pris i fjor for Askeladden & Co og Food Society.

Powered by Labrador CMS