Denne uken lanserte mobilselskapet Ice «Nice Mobil». Det er designbyrået Bleed som har hjulpet til med den visuelle identiteten.

Ice-lanseringen Nice Mobil har fått designhjelp av Bleed

– Prosessen har vært morsom og vi er stolte av resultatet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Nice Mobil ble lansert mandag, og det er mobilselskapet Ice som står bak satsingen. I en pressemelding fra designbyrået Bleed kommer det frem at det er Bleed som har vært partner i utviklingen av merkevare og kundereise, i tillegg har byrået vært ansvarlig for visuell identitet, UX og UI.

Ice har lansert Nice Mobil, en heldigital mobiloperatør med fokus på enkelhet og lave kostnader. Bleed har vært partner i utviklingen av merkevare og kundereise, samt vært ansvarlig for visuell identitet, UX og UI.

– Det er virkelig en spennende lansering. Nice Mobil representerer noe helt nytt på markedet, vi er nok verdens første heldigitale mobiloperatør. Nice Mobil har ingen fysiske sim-kort, ingen bindingstid og hele kundeforholdet håndteres i NiceMobilappen. Kostnadene er faste og forutsigbare, og betales forskuddsvis med bankkort, slik vi er vant til fra strømmetjenester som Spotify og Netflix, sier Beathe Stangeland Eide, Head of Brand and Marketing i ice i meldingen.

Fra venstre: Christoffer Nøkleby, Beathe Stangeland Eide og Jannicken Lampe

Det visuelle konseptet er basert på strategien om å skape en enkel, men tydelig merkevare og kundeopplevelse. Fargepaletten skiller seg ut i telecom-segmentet samtidig som den beholder hint av kobling til morselskapet Ice. Merkevarekarakteren leker med estetikken fra mobilens barndom, samtidig som den gjør både kommunikasjonen og interaksjonen mer intuitiv og engasjerende. I Bleed Design Studio Oslo & Vienna 2 sum skal designet bidra til å forsterke brukeropplevelsen, samt sikre oppmerksomhet og egenart på alle markedsføringsflater.

– Ice jobber systematisk og strategisk samtidig som de beveger seg fort og har en tydelig gründerånd. De krever mye av både seg selv og sine partnere, hvilket passer perfekt med kulturen i Bleed. Prosessen har vært morsom og vi er stolte av resultatet, sier daglig leder og partner i Bleed, Christoffer Nøkleby i samme melding.

Det opplyses om at Racecar har produsert animasjoner og film i forbindelse med dette oppdraget.

Powered by Labrador CMS