Anette Færevik Gulbrandsen, leder for kompetanse, marked og kommunikasjon hos Amedia Salg og Marked, tror på beinhard konkurranse i Gulltusjen. F.v. noen av bidragene fra Gulltusjen 2020.

132 reklametalenter skal kjempe om Gulltusjen-seier

Vinnerteamet som representerer Norge i den internasjonale Young Lion Print-konkurransen som normalt sett arrangeres i Cannes, vil i år avholdes digitalt.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Interessen for Gulltusjen er stor, så her blir det tøff konkurranse både om deltakelse i Young Lions Print og premiebeløpet. Young Lions Print har høy status, og det er gjevt å delta der. Derfor er jeg sikker på at alle vil yte sitt beste og at bidragene er av høy kvalitet, sier leder for kompetanse, marked og kommunikasjon hos Amedia Salg og Marked, Anette Færevik Gulbrandsen i en pressemelding fredag.

Alt blir digitalt

9. mars er det klart for en ny utgave av reklamekonkurransen Gulltusjen i regi av Amedia Salg og Marked. 132 unge og kreative skal kjempe om å få delta i reklamekonkurransen Young Lions Print eller et premiebeløp på 20,000 kroner.

Først må teamet på to personer vinne Amedia Salg og Markeds konkurranse Gulltusjen i en av to kategorier.

Det skal kåres en vinner blant studentteamene og en vinner blant reklamebyråteamene.

Teamet fra reklamebyrå vil gå videre til å representere Norge i den internasjonale Young Lion Print-konkurransen. Konkurransen går av stabelen i mai, ikke i Cannes, men digitalt denne gangen.

– Vi har valgt å gjøre den digital i år. Selve Young Lion Print vil også avholdes digitalt, fra 18. til 19. mai, sier Færevik Gulbrandsen.

Setter papirannonsen på dagsorden

Også bidragene skal sendes inn digitalt, for de totalt 132 deltakere, i form av 66 påmeldte team.

Gulltusjen er en idékonkurranse for alle student- og kreatørteam som er 31 år eller under. Teamene må bestå av to personer og det er papirannonsen som står i fokus.

– I Gulltusjen settes papirannonsen og kreativitet i fokus. Vi ønsker å inspirere til kreativitet, samt sette papirannonsen på dagsorden. Det er viktig for oss at yngre kreatører blir bevisste på avis som mediekanal, hvilke muligheter som foreligger og ikke minst hvilken effekt bruk av printmediet gir.

Konkurransen går ut på at alle teamene får i oppgave å skissere en avisannonse for et gitt case/produkt i løpet av seks timer, kun ved hjelp av tusj og papir. Tegningene utføres på papirark. Teamet som kommer opp med den beste ideen kåres til vinner.

Gulltusjen arrangeres i samarbeid med CAPA, Norges representant for Young Lions og Westerdals, Høyskolen Kristiania.

Powered by Labrador CMS