Erik Heisholt ser veldig fram til å se sitt kjære Leeds tilbake i Premier League igjen i høst.
Erik Heisholt

MENINGER:

Tilbud på anbud

«Hei, Offentlige Norge. Grattis! Dere har akkurat gjort billigst mulig til ny standard for kommunikasjon», skriver Erik Heisholt i dette innlegget. 

Publisert

Flere av Norges beste byråer sier nå at nok er nok.

De trekker seg fra anbudsrunder som krever hundrevis av timer gratisarbeid, fordi dere uansett velger de som i desperasjon dumper prisen.

Dette er ikke effektivisering. Dette er forflatning.

Dette er når inkompetanse og arroganse får løpe fritt i offentlige korridorer.

Dere bryr dere ikke om bransjeregler.

Dere bryr dere ikke om at folk uten fast statslønn må jobbe gratis fordi dere ikke klarer å velge uten å få nesten ferdig arbeid inn med teskje. (Bare for å ende opp med billigste timepris uansett.)

Dere kunne jobbet med Trigger Oslo, et av verdens beste PR-byråer. 

Eller Sannum & Bergestuen, internasjonal kvalitet, erfaring, tillit.

I stedet ender dere med billigst mulig løsninger fra folk som leverer «greit nok».

Resultatet?

Kampanjer ingen bryr seg om. Budskap som ikke engasjerer. Fordi det verken er nok talent eller budsjett.

Dette handler ikke bare om byråene. Det handler om oss. Om folka som bor i landet dere er satt til å jobbe for.

Når dere velger billigst mulig fremfor klokest mulig, er det folket som taper. Vi mister viktig kommunikasjon som kunne fått oss til å bry oss.

Skjerp dere. Skikkelig.

Det er pinlig.

———————————————-

Innlegget ble først publisert på Erik Heisholts LinkedIn-side og er republisert med tillatelse. 

Dette er et meningsinnlegg, og gir uttrykk for skribentens mening. Har du lyst til å skrive i KOM24? Send ditt innlegg til meninger@kom24.no.

Powered by Labrador CMS