Skivebom å nekte Elbilforeningen tilgang til pressekonferanse «Statens vegvesen nektet nylig Elbilforeningens kommunikasjonsdirektør adgang til sin pressekonferanse, og ga dermed Elbilforeningen en gavepakke i form av økt oppmerksomhet.», skriver Kristine Meek.
Det er mye sprengkommunikative kommunikatører kan lære av makrell «Enkelte ganger renner det over. Fordi det kan renne over. Kjernen i budskapet vårt forsvinner i tilleggsbudskap, detaljer og fiffige ekstrapoenger.», skriver Sigmund Clementz.
Ikke glem den attraktive bredden «Det er ofte fokus på dybden i spesialiseringen og utdanningen. Men man bør heller ikke glemme bredden når man skal gjøre seg mest mulig attraktiv i arbeidsmarkedet. Bredde er ofte bra for både arbeidstaker og arbeidsgiver», skriver Merete Mandt Larsen
Hva betyr Facebooks algoritme-endringer for deg? «Endringen er et forsøk på å lokke tilbake unge brukere, som har forlatt plattformen til fordel for TikTok.», skriver Ståle Lindblad
Målretting på ville vegar «Vil Google at eg skal skamme meg sånn over at eg har ei funksjonsnedsetjing at eg ikkje kan tole annonsar som har noko med det å gjere?», skriv Mone Celin Skrede.
Fire råd om kommunikasjon for menn på Tinder «Er du mann og prøver å finne en kvinne på Tinder? Ha et klart budskap, ikke skryt for mye, kjenn målgruppa og vær høflig. Rådene du nå skal få, vil hjelpe deg med å bygge merkevaren din.», skriver Rita Tvede Bartolomei.
De første tekstene var jeg nesten redd for å levere tilbake, blodrøde av sporendringer «Gjennom nesten 15 år som kommunikasjonsrådgiver har det å skrive klart og tydelig vært en viktig kjepphest for meg. Og nå er klarspråk blitt allemannseie.», skriver Jennifer Fossnes.
Nå er det mange frustrerte sosiale medie-sjeler der ute 🤯 «Noen blir hacket, andre får annonsekontoen sperret eller blir låst ute fra kontoer de har brukt årevis på å bygge opp. Kjenner du deg igjen i noe av dette?», skriver Astrid Valen-Utvik.
Når skal vi bruke ordet bærekraft – og skal vi i det hele tatt bruke det? «Fem tips til deg som skal kommunisere om bærekraft», skriver Margrethe Assev.
Sju tips til bedre employer branding «Det er mai måned og arbeidsmarkedet koker. Rekrutteringsbyrå-folkene jobber 24/7, og det er masse jobber ledige. Men hvordan får du tak i akkurat de ansatte du vil ha? Og hvordan henger det sammen med hva slags arbeidsplass du viser at du er?», skriver Julie Messel
Medielogikk vs Ola Borten Moe «De deltar på realityshow, knipser småklamme selfies med internasjonale filmstjerner og enkelte har en påtatt sportsinteresse. Listen over hva politikerne gjør for å nå hjem hos folk er med årene blitt lang. Til tider fremstår det som om dagens politikk er en overfladisk forestilling.», skriver Henrik Sunde.
Finansministeren som ikke tar råd «Det meste kunne vært unngått hadde han tatt råd fra en kommunikasjonsrådgiver», skriver Atle Hommersand i dette humoristiske innlegget.
Vis alle avslagene som kommer din vei før du lander drømmejobben «Til virksomheter der ute: Gi gode avslag, så vi kan bruke det til noe. Og hvis dere ikke vet hvordan et godt avslag er, så får dere her noen eksempler til inspirasjon.», skriver Kia Øyås.
Det er ikke noe internt i internkommunikasjon «Derimot finnes det en viktig målgruppe du bør legge mye tid og penger på å nå – medarbeiderne. Her er noen tips på hvordan du kan nå den gruppen litt mer effektivt.», skriver Gudrun Kathle Lægreid.
Det fantastiske (og skumleste) med sosiale medier er hvor kort tid det tar fra en hendelse finner sted til alle har fått det med seg «Dette er historien om da min nordnorske arroganse ble et Dagsrevyen-innslag, og hvordan vi dro utnyttelse av den selvpåførte kommunikasjonskrisen.», skriver Christian A. Schjelderup.
Ansettelser bør ikke være bingo «Det er sikkert riktig at noen overdriver ansettelsesprosessene, men Valen-Utviks uttalelser er en oppfordring til å skjene rett over i motsatt grøft.», skriver Are Slettan og Kaia Tetlie.
Hva gjør du når de kjipeste gutta i verden har lært seg merkevarebygging? «At autoritære lands ledere nå er på offensiven og bruker klassiske merkevaregrep for å bygge sitt eget omdømme, krever at vi er våkne og til stede.», skriver Sindre Stranden Tollefsen, kommunikasjonssjef i Amnesty International
Hva betyr det for deg at Elon Musk kjøper Twitter? «Det ligger an til at Elon Musk vil kjøpe alle aksjene i Twitter og ta selskapet av børs. Det er fortsatt noen formelle godkjenninger som må på plass, så selve transaksjonen vil ikke skje før om et halvt års tid. I mellomtiden spør mange seg: Hva vil det bety for meg at Elon Musk overtar Twitter? », skriver Ståle Lindblad.