Et år med Threads - hva nå? «Threads har akkurat feiret sin første bursdag. Appen som skulle fylle tomrommet etter Twitter har vokst til 175 millioner aktive brukere, men er fortsatt mye mindre enn X. Kanskje verden ikke trengte et nytt Twitter likevel?», skriver Ståle Lindblad.
Dette lærte Jens-Petter da han bygde sandslott med datteren «Selv i ferien kan man lære mye om merkevarebyggende kommunikasjon», skriver Jens-Petter Aarhus.
Print er ikke dødt, men drepen for mange «Norske aviser sine annonse- og reklameinntekter er på et historisk lavt nivå. Situasjonen er prekær, men kan annonsørene holdes ansvarlig for utviklingen?», spør Thomas Johansen.
Er vi like foraktet som VAR? «Er kommunikasjonsrådgivere og PR-byråer like populære å forakte som VAR er forhatt i fotballen?», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
5 ting du bør vite om trenden «ny-nostalgi» «Varme minner fra barndommen eller flukt og fornektelse av nåtiden? Dette har du godt av å vite om den nye nostalgien», skriver Ingvild Telle.
Den nordiske kampen om løvene: Er Norge ei kreativ sinke? «Med berre sju shortlists i Cannes, står ikkje jubelen i taket i den norske kreative industrien. Men korleis gjer me det eigentleg på den internasjonale scena?», spør KOM24-redaktør Yngve Garen Svardal.
Støtter bedriften din Pride? Slik unngår du «rainbowwashing»! «Som med alt annet finnes det en riktig og en feil måte for en bedrift å støtte Pride på», skriver Thea Skjelbred i dette innlegget.
Om ikke annet hjalp dette til å jekke meg ned noen hakk «Hadde jeg visst det jeg vet nå – etter bare 8 måneder – hadde jeg vært en bedre bestiller den gangen», skriver Atle Lessum.
Våre råd for å stoppe hjerneflukten til hovedstaden «Sju råd til hva du som arbeidsgiver kan gjøre for å kapre og beholde relevant arbeidskraft og unngå hjerneflukt. », skriver Synnøve Vindheim Svardal og André Evju i dette innlegget.
Halvparten av journalistene vet ikke hva de spør om «Er kommunikasjonsavdelingene en omvei for media? Svarer vi kjapt og orienterer vi journalistene godt nok, når de stiller spørsmål?», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Det må jo for helv … markedsføres! «Det hjelper ikke at du vet hvor bra produktet/tjenesten er, du skal ikke selge det til deg selv», skriver Eirik Gjøvåg Berge.
Imponerende mange gode kommunikasjonsfolk «Nå burde dere virkelig vurdere å rekruttere nye kommunikasjonsfolk, folkens, for nå er det fabelaktig mange bra fagfolk der ute!», skriver Morten Nordahl Ellingsen.
I kriser er det gjerne håndteringa som glipper. Håndtering er kommunikasjon «FpU-leder Simen Velle håndterte sine feilsteg på en forfriskende, moden og tillitvekkende måte. Det mener jeg fortsatt, selv om han snublet litt på veien», skriver Jan Tore Savic Knutsen.
Kommunikasjon, skyting og stafett «Igjen skrives det om svenske tilstander, utenforskap i idretten, sprengt banekapasitet og skyting. Kommunikasjonsutfordringen ligger å skape forståelse for at østkanten er mer enn dette», skriver Yousef Musavi.
Bruk av generativ AI i reklame «Oppsummert kan man vel da si at EU gir blaffen i hvordan generativ AI brukes i markedsføringsaktiviteter. Og det er en god vurdering», skriver Carsten Gunnarstorp, advokat i ANFO.
Jeg tror ikke vi kommer til å se én stor gigant som Facebook i fremtiden «De gigantiske kanalene vi kjenner i dag vil selvfølgelig gjøre sitt for å kvele de små og åpne versjonene, men i det siste har det skjedd en hel rekke endringer som tyder på at disse uavhengige kanalene er kommet for å bli», skriver Katinka Sletten.
Mennesker vil se mennesker, ikke bedriftslogoer «I det siste har jeg begynt å inkludere meg selv mer i innholdet jeg produserer på jobb. Hvorfor? Fordi det er effektivt», skriver Bella Engh.
Næringslivsledere er for passive «Dynamikken mellom næringslivet og politikken er i endring. Selskapene må finne sin plass», skriver Olav Vaksvik Hansen.