Følger du denne perfekte oppskriften, får du tusenvis av visninger på LinkedIn! «Kan det være for godt til å være sant?», skriver Halvor Pritzlaff Njerve.
Når markedsføring overskygger virkeligheten «Minoriteter har en tendens til å få skinne – på dager som passer organisasjonen best», skriver Ashkan Parvizian
Derfor kjøper alle designtjenester «Det blir stadig mer krevende å bli hørt, forstått og husket i en stor verden hvor stadig mer foregår på små skjermer», skriver Christoffer Nøkleby.
Tusen takk Harald Eia! «Harald Eia lurte Dagbladet trill rundt med en tekst skapt av kunstig intelligens. Det er bare å si tusen takk!», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Hvem er fremtidens markedsførere? «Vi har analysert over 20 000 stillingsannonser. Resultatet sier mye om hva slags kompetanse som blir viktig for markedsavdelinger fremover», skriver Aleksandra Jbara og Evgeniya Chabanova.
Slik bruker du TikTok i rekruttering «Vi ser at bedrifter ofte leter etter folk på feil sted», skriver Camilla Egner.
Jungelens markedsføringslov – der de (tilsynelatende) grønneste overlever «Vi ser det ofte mer i ord enn i handling hos ulike markedsavdelinger og reklamebyråer der ute», skriver Jørgen Bakke Fredriksen.
En meningsløs trend «Hvis du vil utnytte den ekstra rekkevidden og engasjementet bildeposter gir, bør du kombinere bildeposter og linkposter», skriver Ståle Lindblad.
Livet går videre, selv uten jobb «Å være arbeidsledig kan være en mulighet til å investere tid i personlig utvikling og lære nye ferdigheter», skriver Anders Aasgaard Evensen.
Å ta ein sjanse på vegner av ein heil bransje «Pepsi kom, blei sett og tok ned. Ved å utfordra det norske lovverket slik, risikerer dei at politikarane strammar til», skriv Yngve Garen Svardal.
Framtiden er dritskummel. La oss forby den! «Er det noe galt i verden nå? DET ER TIKTOK SIN FEIL!», skriver Øyvind Berekvam.
En konkurransebransje på hell? «KOM24 lurte på om vi ikke syns det er litt for mange konkurranser i reklamebransjen. Vi lurer heller på om det snart er noen igjen», skriver Torny Hesle.
Hvor er den norske topplederaktivismen? «Virksomheter og organisasjoner har mye å tjene på at ledere er synlige og engasjerte i sosiale medier. Likevel er det mange som fremdeles vegrer seg fra å logge på og ta plass», skriver Marie Nygaard Sørlien.
Ups, vi laget «AI-art by accident» «Som en sidekommentar vil jeg poengtere at både kreatørene og designerne hos oss er både levende og sjelfulle», skriver Susanne Svendsen, etter at kampanjen deres ble kalt sjelløs.
Petter Stordalen gjør rett i å ikke kommentere skattesaken «Forrige uke startet skattesaken Petter Stordalen har anlagt mot staten fordi han mener Skatteetaten uriktig krever flere hundre millioner. Han gjør rett i å ikke kommentere saken direkte i media. Ennå», skriver Nils Erlimo.
Merkevarebygging i praksis: Erfaringer fra et LinkedIn-prosjekt «Ansatte som LinkedIn-ambassadører for bedriften – er det mulig å få til? Spoiler: Ja, det er mulig! Her er mine viktigste erfaringer, et halvt år inn i prosjektet», skriver
«The Dark Side» krever flomlys på Stortinget «Vi kommunikasjonsfolk blir gjerne anklaget for å jobbe i det skjulte, men i spørsmålet om åpent lobbyregister er det ikke vi som nekter å skru på lyset», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
Slottet har et kommunikasjonsproblem «Medieoppslagene reiser i beste fall noen spørsmål både rundt kongens helse, men også rundt krisekommunikasjonen til slottet», skriver Simen Murud Gundersen, kommunikasjonsrådgiver og student