Finnes det «modig» reklame? «Nyere forskning (det vil si min daglige gjennomgang av kommentarfelt på Linkedin) viser at «modig» oftere og oftere brukes om reklamekampanjer. Det er et ord som klør meg feil vei», skriver
Denne kampanjen får mammapolitiet til å frityrkoke av raseri «Denne Burger King-kampanjen får folk til å frityrkoke av raseri. Spesielt mammapolitiet. Jeg mener burgerkongen treffer blink», skriver Cecilie Stenbakk Alstad i dette innlegget.
Tenk hvis kommunikasjonsfolk i offentlig sektor hadde brust like mye med fjæra som våre venner i byråbransjen «Det er noe kommunikasjonsfolk i offentlig sektor kan legge bort: beskjedenheten», skriver Guro Lindebjerg og Maren Bækkelund Ellingsen i dette innlegget.
Ingen fortjener en tullejobb «Godt kommunikasjonsarbeid har stor verdi, men det er ikke gitt at alle ser det. », skriver Ole Christian Apeland.
Ole Christian Apeland: Omdømeekspert, eller omdømeknusar? «PR-topp og omdømeekspert, Ole Christian Apeland, meiner det er mange kommunikasjonsrådgjevarar i det offentlege som har tullejobbar. Snakk om å skyte seg sjølv, og faget, i foten. », skriv Arne Eithun
Nå banner jeg kanskje i kirka, men.. det driter jeg i «Den siste tiden har jeg sett noen skadelige innlegg på LinkedIn», skriver Johannes Frantzen.
Når Staten påvirker staten «At dette også er fradragsberettiget, gjør i praksis at fellesskapet tar regningen for PR-kampanjer ment å påvirke det politiske ordskiftet. », skriver Eivind Trædal i dette innlegget.
Når sportshelter sportsvasker porno «Der en person ser «sportsvasking», ser en annen legitim merkevarebygging og produktutvikling for begge parter.», skriver Ole A. Winther.
Et år med Threads - hva nå? «Threads har akkurat feiret sin første bursdag. Appen som skulle fylle tomrommet etter Twitter har vokst til 175 millioner aktive brukere, men er fortsatt mye mindre enn X. Kanskje verden ikke trengte et nytt Twitter likevel?», skriver Ståle Lindblad.
Dette lærte Jens-Petter da han bygde sandslott med datteren «Selv i ferien kan man lære mye om merkevarebyggende kommunikasjon», skriver Jens-Petter Aarhus.
Print er ikke dødt, men drepen for mange «Norske aviser sine annonse- og reklameinntekter er på et historisk lavt nivå. Situasjonen er prekær, men kan annonsørene holdes ansvarlig for utviklingen?», spør Thomas Johansen.
Er vi like foraktet som VAR? «Er kommunikasjonsrådgivere og PR-byråer like populære å forakte som VAR er forhatt i fotballen?», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.
5 ting du bør vite om trenden «ny-nostalgi» «Varme minner fra barndommen eller flukt og fornektelse av nåtiden? Dette har du godt av å vite om den nye nostalgien», skriver Ingvild Telle.
Den nordiske kampen om løvene: Er Norge ei kreativ sinke? «Med berre sju shortlists i Cannes, står ikkje jubelen i taket i den norske kreative industrien. Men korleis gjer me det eigentleg på den internasjonale scena?», spør KOM24-redaktør Yngve Garen Svardal.
Støtter bedriften din Pride? Slik unngår du «rainbowwashing»! «Som med alt annet finnes det en riktig og en feil måte for en bedrift å støtte Pride på», skriver Thea Skjelbred i dette innlegget.
Om ikke annet hjalp dette til å jekke meg ned noen hakk «Hadde jeg visst det jeg vet nå – etter bare 8 måneder – hadde jeg vært en bedre bestiller den gangen», skriver Atle Lessum.
Våre råd for å stoppe hjerneflukten til hovedstaden «Sju råd til hva du som arbeidsgiver kan gjøre for å kapre og beholde relevant arbeidskraft og unngå hjerneflukt. », skriver Synnøve Vindheim Svardal og André Evju i dette innlegget.
Halvparten av journalistene vet ikke hva de spør om «Er kommunikasjonsavdelingene en omvei for media? Svarer vi kjapt og orienterer vi journalistene godt nok, når de stiller spørsmål?», skriver Anne-Lise Mørch von der Fehr.